اعلام نامزدهای چهره هنر انقلاب با بیان یك تعویق

اعلام نامزدهای چهره هنر انقلاب با بیان یك تعویق

مجله سرگرمی: دبیر هفته هنر انقلاب با بیان تغییر زمان معرفی چهره و رویداد شاخص هنر انقلاب به خرداد ماه 99، نامزدهای كسب این عنوان را معرفی نمود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و دبیر هفته هنر انقلاب با بیان اختتام مرحله انتخاب نامزدهای ششمین آیین معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی بیان كرد: هنرمندان معرفی شده برمبنای نظرخواهی از متخصصان و نخبگان فرهنگی و هنری انتخاب شده اند. تولید محتوای موثر در زمینه حفظ و نشر ارزش های انقلاب اسلامی ایران، جریان سازی در رشته های مختلف فرهنگی و هنری، دامنه تاثیر و گستره مخاطبان آثار تولید شده از مهم ترین معیارهای قرارگیری آنها در لیست نامزدهای كسب عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال 98 بوده اند.
وی اضافه كرد: معیار ما انتخاب آثاری شامل فیلم های مستند، سینمایی و انیمیشن، كتاب، كارهای گرافیكی، قطعات موسیقی، تئاتر و... بوده است كه در سال ۹۸ اكران، عرضه و توزیع یا اجرا و با استقبال گسترده مردم روبه رو شده اند.
معاون هنری حوزه هنری در ادامه ۱۵ نامزد چهره هنر انقلاب را همراه با معیارهای انتخاب هر یك به شرح زیر معرفی كرد:
*نرگس آبیار به سبب اكران فیلم سینمایی «شبی كه ماه كامل شد» مبتنی بر جنایت های عبدالمالك ریگی و برگزیده شدن بعنوان چهره سال زن مسلمان در پاكستان.
*سعید اسماعیلی به سبب اجرای نمایش «نگین شكسته» در شهر مشهد و نمایش های «سفینه نجات» در راه نجف به كربلا و «فصل شیدایی».
*جواد افشار به سبب كارگردانی سریال «گاندو» و واكنش هنری به هنگام به اتفاقات سیاسی روز با دامنه تاثیرگذاری وسیع.
*وحید چاووش به سبب تولید «خبرنگار جنگ»؛ مستند منتخب جایزه شهید آوینی با موضوع خبرنگاری در عراق و حشدالشعبی كه از تلویزیون نیز به پخش رسیده است.
*امیر داسارگر به سبب كارگردانی فیلم «منطقه پرواز ممنوع» كه روایتگر كوشش های سه نوجوان برای ساخت پهباد و مواجهه شان با یك یوزپلنگ در حوالی محل سكونتشان است.
*سید محمود رضوی به سبب تهیه كنندگی مجموعه فیلم های در رابطه با وقایع تاریخی دفاع مقدس و دهه ۶۰ همچون «رد خون ۲» و «ماجرای نیمروز».
*حسن روح الامین به سبب خلق آثار نقاشی در واكنش به اتفاقات روز شامل شهادت حاج قاسم سلیمانی و لشكر فاطمیون، خلق تابلوی شهدای مرزبان و برگزاری نمایشگاه با مضامین دینی و تاریخی در پاریس، بروكسل و برلین.
*وجیهه سامانی به سبب تالیف كتاب «آن مرد با باران می آید» و تقریظ مقام معظم رهبری بر این كتاب.
*مرتضی شعبانی مدیریت مركز مستند حقیقت و تهیه كنندگی «گلوله باران»؛ بهترین مستند جشنواره سینما حقیقت به نام با موضوع «مدافعان حرم».
*محمدصابر شیخ رضایی به سبب طراحی و اجرای دیوارنگاره های ضداستكباری و طراحی گورستان نمادین سربازان آمریكایی در لانه جاسوسی، طراحی و نشر نخستین پوستر و طرح های در رابطه با شهادت حاج قاسم سلیمانی و واكنش به رویدادهای اجتماعی.
*غلامرضا صنعتگر به سبب خوانندگی قطعه «قاسم هنوز زنده است» برای شهادت حاج قاسم سلیمانی و «آهای ایران» با مضمون میهن دوستی.
*بهناز ضرابی زاده به سبب نگارش كتاب «ساجی» و روایت خاطرات نسرین باقرزاده همسر سردار شهید بهمن باقری از چهره های مقاومت و فعال در جنگ تحمیلی و دریافت نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا بابت انتشار آن.
*محسن عنایتی اكران فیلم پویانمایی «بنیامین» و انتقال ارزش های دینی و ظلم ستیزانه برای كودكان و نوجوانان.
*محسن كاظمی به سبب تالیف كتاب «نقاشی قهوه خانه» و كسب عنوان اثر برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد و كتاب سال ۹۸ جمهوری اسلامی ایران و برگزیده كتاب دانشجویی و به چالش كشاندن ضد انقلاب خارج از كشور.
*زهرا كاردانی از طلاب جامعه الزهرا به سبب نگارش كتاب «زن آقا» درباره خاطرات سفر تبلیغی در ماه مبارك رمضان و رسیدن شمارگان چاپ این اثر به نوبت چهاردهم.
معلمی همین طور به معرفی رویداد موثر و شاخص هنر انقلاب اسلامی اشاره نمود و توضیح داد: چند سالی است كه همزمان با معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی رویدادهای موثر و جریان ساز در زمینه هنر انقلاب اسلامی نیز معرفی می گردند. این چهار اتفاق فرهنگی و هنری شامل موارد زیر است:
*برگزاری نمایشگاه های بین المللی ترامپیسم، ملكه، پهباد و... توسط سید مسعود شجاعی طباطبایی.
*تولید و پخش برنامه «اقیانوس آرام» بعنوان برنامه نوجوانانه با ایجاد سبكی خلاق در این گونه برنامه سازی.
مجموعه كارهای جهادی و خیرخواهانه سردار مكی یازع و حبیب احمدزاده همچون دبیری جشنواره دانش آموزی و بسیج مردم و هنرمندان برای كمك به سیل زدگان، راه اندازی پارك های بازی برای كودكان در روستاهای دورافتاده و كوشش برای روشنگری در شناساندن چهره صلح دوست كشورمان.
*پروژه عكس خلاقانه «و این قهرمان، واقعی است» در پیاده روی خیابان انقلاب با عكاسی زهرا استادزاده، مجتبی حیدری، علی دهقان، اشكان پردل و پوریا ترابی بعنوان نخستین نمایشگاه آژانس عكس مستند سو و با موضوع كارآفرینان برتر مناطق روستایی و محروم سراسر كشور.
معلمی درانتها از تعویق زمان برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی آگاهی داد و اظهار داشت: بمنظور همراهی با جریان عمومی جامعه، حفظ سلامت مخاطبان و پیش گیری از شیوع ویروس كرونا آیین معرفی چهره و رویداد شاخص هنر انقلاب اسلامی در ششمین دوره برگزاری خود به خردادماه سال ۹۹ موكول می شود، اما هفته هنر انقلاب اسلامی كه هر سال همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی از ۱۹ فروردین ماه شروع می شود، در این هفته بوسیله پخش ویژه برنامه های تلویزیونی و فضای مجازی با گرامیداشت اقدامات صورت گرفته در زمینه هنر انقلاب با مخاطبان خود در ارتباط خواهد بود.




منبع:

1398/12/26
15:15:22
5.0 / 5
3377
تگهای خبر: اجرا , پوستر , تئاتر , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز