معاون حقوقی وزارت فرهنگ عنوان كرد

جشنواره مد و لباس بستری برای برقراری صلح

جشنواره مد و لباس بستری برای برقراری صلح

به گزارش مجله سرگرمی معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد كه جشنواره بین المللی مد و لباس فجر فرصتی برای برقراری صلح پایدار در منطقه است.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، علی اصغر كاراندیش در افتتاحیه نهمین جشنواره مد و لباس فجر، كه با حضور دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس، سفیر اندونزی و برخی از فعالان حوزه مد و لباس كشور امروز (۲۴ بهمن ماه) در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار شد، با بیان این نكته كه دنیا امروز بیشتر از هر زمان دیگری به صلح و آرامش نیاز دارد، اظهار داشت: این دوره از جشنواره می تواند ظرفیت مناسبی برای برقراری صلح، سازش و همزیستی همه اقوام دنیا فراهم آورد كه همدلی و وفاق میان مهمانان و برگزاركنندگان جشنواره می تواند برقراركننده این صلح باشد.
او افزود: امیدوارم از ظرفیت ایجادشده به بهانه جشنواره مد و لباس برای برقراری صلح و آرامش پایدار در منطقه و همه كشورهای جهان استفاده گردد.
معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز به علت این كه این دوره از جشنواره بخشی را با نام «فر گلستان» به لباس اقوام استان گلستان مختص كرده است از غرفه منتخب این استان در فضای نمایشگاهی جشنواره دیدن كرد و در جریان دستاوردهای فعالان حوزه مد و لباس این استان قرار گرفت.
ویترین ملی در جشنواره مد و لباس فجر
همچنین گزارشی از فعالیتهای برندهای تولید پوشاك و لباس صددرصد ایرانی به كاراندیش داده شد و او از نمونه آثار این بخش با عنوان «ساخته شده با دست های ایرانی» یا همان «ویترین ملی» بازدید كرد كه شامل ۲۷ برند ایرانی است.
در نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس بخشی به لباس های حوزه بین الملل اختصاص دارد كه در این بخش آخرین دستاوردهای حوزه مد و لباس كشورهای افغانستان، قزاقستان، رومانی، كره جنوبی، آذربایجان و هندوستان به معرض نمایش گذاشته شده است.

به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، امروز همزمان با آغاز به كار جشنواره مد و لباس، در سالن نشست های تخصصی، دو قطعه سرود توسط گروه موسیقی «میثاق» متعلق به اتباع افغان اجرا شد. یكی از این قطعات به نام «نفس زكیه» با گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه بود.
تشابهات فرهنگی ایران و اندونزی

همچنین در این مراسم اوكتاوینو علیم الین - سفیر اندونزی - از دولت ایران به خاطر فراهم آوری این موقعیت فرهنگی سپاسگزاری كرد و اظهار داشت: با بازدیدی كه از بخش های مختلف نمایشگاه داشتم متوجه شدم كه در كمال شگفتی خیلی از سبك های اجرایی و تولیدی لباس و پوشاك در ایران شبیه همان اتفاقی است كه در اندونزی می افتد و این امر زمینه را برای رابطه بیشتر میان ایرانی ها با مردم اندونزی، طراحان و تولیدكنندگان هر دو كشور فراهم می آورد.
سفیر اندونزی در جشنواره مد و لباس فجر اظهار داشت: ما در این دوره از جشنواره گوشه ای از ظرفیت های فرهنگی اندونزی را در جهت طراحی و تولید مد و لباس به نمایش درآوردیم و با عنایت به فرهنگ غنی این كشور، مشتاق هستیم كه در آینده نزدیك شرایطی فراهم گردد كه مردم ایران بیشتر با فرهنگ و هنر اندونزی آشنا گردند و زمینه برای همكاریهای فرهنگی و هنری میان دو كشور بیشتر از پیش فراهم گردد.
نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر تا ۲۹ بهمن در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو دایر است.



1398/11/27
15:19:18
5.0 / 5
3992
تگهای خبر: اجرا , تخصص , تولید , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز