وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

طرح پیمایش ملی فرهنگی كشور نهایی شده است

طرح پیمایش ملی فرهنگی كشور نهایی شده است

به گزارش مجله سرگرمی ایسنا/سیستان و بلوچستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امسال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح پیمایش ملی فرهنگی در كشور نهایی شده كه از اولویت های مهمست و می تواند در تهیه نقشه فرهنگی موثر باشد.


سید عباس صالحی روز شنبه ۱۲ بهمن ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان اظهار نمود: بیانیه گام دوم انقلاب بعنوان منشور رهبری است كه بخش اول آنرا طی كردیم و در بخش دوم راهی كه باید برویم را نشان میدهد.

وی اظهار داشت: در این منشور به ظرفیت های انسانی و مادی، ظرفیت ها و فرصت های جهانی، تهدیدهای بیرونی و داخلی در حوزه های مختلف راهبرد اشاره شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: باید مسیر را با این راهبردها تنظیم كلان و منطقه ای نماییم و دراین زمینه نیاز به یك سند فرهنگی در مورد سیستان و بلوچستان داریم و طبیعتا این سند برای تنظیم شدن نیاز به ادبیات نظریه خود دارد.

وی بیان كرد: تصویرسازی واقعی از سیستان و بلوچستان كاملا مهمست برای اینكه این استان بعنوان یك منبع انرژی ذخیره برای بسیاری از اتفاقات مهم در كشور تعریف می شود.

صالحی افزود: این نقشه می تواند فاصله های سیستان و بلوچستان را با میانگین كشوری در حوزه های مختلف نشان دهد و به كمك نقشه فرهنگی استان بیاید.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور اضافه كرد: رابطه های محكمی با حوزه های فرهنگی در خانواده وجود دارد و در حوزه فرهنگی ادبیات مطالبه گری و حمایتی كافی نیست.

وی گفت: دوست نداریم فضای سیستان و بلوچستان در رسانه ها تیره و تار نشان داده شود و سواد رسانه ای به ویژه در نقاط مرزی از اهمیت زیادی برخوردارست.
انتهای گیام



منبع:

1398/11/20
14:30:27
5.0 / 5
4090
تگهای خبر: رسانه , فرهنگ , وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز