پرسش های جدید مجلس درباره معافیت مالیاتی برخی كالاها و خدمات فرهنگی

معافیت مالیاتی فیلم و سریال سازی مجدد بررسی می شود

معافیت مالیاتی فیلم و سریال سازی مجدد بررسی می شود

به گزارش مجله سرگرمی بر مبنای تصمیم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی كاغذ چاپ، تحریر و روزنامه، فرش دستباف و صنایع دستی تولید داخل از مالیات معاف هستند و معافیت مالیاتی حوزه هایی چون تبلیغات در روزنامه ها و نشریات، خدمات نویسندگی، كارگردانی و تهیه­ كنندگی فیلم (اعم از سینما و تلویزیون) و تئاتر، خدمات فیلم­برداری، تدوین و ویراستاری فیلم و سریال و خدمات اقامتی هتل­ های سه ستاره و پائین­ تر و سایر مراكز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یا اتحادیه های ذی ربط، برای بررسی مجدد، به كمیسیون اقتصادی ارجاع داده می شود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، در شرایطی كه آذر ماه سال جاری اعلام شده بود، طبق دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه، تمامی فعالیتهای انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه سال آینده مشمول معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی می شوند، با انتقاد از این تصمیم همه گیر، بعضی از فعالیتهای فرهنگی و هنری، برای بررسی دوباره درمورد معافیت مالیاتی، به كمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده می شوند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه (۲۴ دی ماه)، طی مصوبه ای موارد معافیت از پرداخت مالیات و عوارض را برای برخی كالاها و خدمات تعیین كردند كه البته بخشی از این معافیت ها مربوط به كالاها و خدمات فرهنگی است.
در ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده كه به تصویب مجلس رسید، اشاره شده است كه خمیر كاغذ و كاغذ باطله، دفتر تحریر، كاغذ چاپ، تحریر و روزنامه از پرداخت مالیات معاف هستند. همینطور نسخه های كاغذی و الكترونیكی برای محصولاتی شامل كتاب، روزنامه و مجله و نشریه در لیست كالاهای معاف از مالیات قرار می گیرند.
افزون بر این در این مصوبه آمده است كه فرش دستباف و مواد اولیه اصلی از پرداخت مالیات معاف هستند. از جانب دیگر صنایع دستی تولید داخل بعنوان مبحث ماده (۱) قانون پشتیبانی از هنرمندان، استادكاران و فعالان صنایع دستی مصوب دیماه ۱۳۹۶ مطابق فهرستی كه تا آخر دیماه هر سال توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد می ­شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می­ رسد، معاف از مالیات هستند.
بر مبنای مصوبه مجلس شورای اسلامی، در حوزه خدمات؛ خدمات چاپ و انتشار روزنامه شامل كاغذی یا الكترونیكی، چاپ كتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها هم از پرداخت مالیات معاف می گردند.
در انتها این مصوبه تاكید شده است كه مبحث معافیت مالیاتی بعضی از كالاها و خدمات فرهنگی جهت بررسی به كمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده می شود.
تبلیغات در روزنامه ها و نشریات، خدمات نویسندگی، كارگردانی و تهیه كنندگی فیلم (اعم از سینما و تلویزیون) و تئاتر، خدمات فیلم­برداری، تدوین و ویراستاری فیلم و سریال و همینطور خدمات اقامتی هتل­ های سه ستاره و پایین ­ تر و سایر مراكز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یا اتحادیه­ های ذی ربط همچون این موارد است.



1398/10/27
15:44:24
5.0 / 5
4130
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز