سومین نمایشگاه فیگوراتیو با درونمایه بیماری

سومین نمایشگاه فیگوراتیو با درونمایه بیماری

مجله سرگرمی: سومین نمایشگاه فیگوراتیو محصول همكاری گالری ایرانشهر با انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران از 20 دی ماه تا اول بهمن ماه انجام می شود.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، سومین نمایشگاه فیگوراتیو محصول همكاری گالری ایرانشهر با انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران به دبیری امیرحسین ردایی از ۲۰ دی ماه تا اول بهمن ماه در گالری ایرانشهر برگزار می گردد.
رویداد فیگوراتیو، با هدف ایجاد فرصت و زمینه توسعه برای گرایش فیگوراتیو در مجسمه سازی معاصر طراحی شده است. این رخداد می كوشد آن دسته از تجارب فیگوراتیو آزاد و معاصر را كه از دیگر تجارب این زمینه، نظیر تندیس ها و مجسمه های شهری متمایزند در مركز توجه قرار دهد. دوره های پیشین این رویداد در خانه هنرمندان (۱۳۹۲) و گالری شیرین (۱۳۹۱) برگزار شده است.
سومین دوره نمایشگاه فیگوراتیو با ابعادی متفاوت و با به كارگیری رسانه های مختلف هنری در گالری ایرانشهر برگزار می گردد كه در فراخوان این رویداد آمده است:
از آنجایی كه تنها امكان و شكل «بودن در جهان» بدنی است كه در آن و بوسیله آن زندگی می كنیم؛ نحوه بودن، تجربه زیسته و آنچه از سر می گذرانیم توأمان به ما و هستی شكل می بخشد. سیر هنر فیگِوراتیو در طول تاریخ بیان كننده طرز تلقی انسان از خود و متأثر از اندیشه دوران است.»
مجسمه سازی، به واسطه خاصیت هستی شناختی این رسانه و مادیت آن، همواره با مفهوم بدن در هم تنیده بوده و بزرگترین محمل پرداخت به بدن در طول تاریخ بوده است. در این دوره، درونمایه «بیماری» بعنوان زمینه فكری رویداد در نظر گرفته شده و شماری از آثار به این ایده پرداخته اند. پرداختن به مفهوم بیماری، زمینه ای برای كنكاش و واكاوی در تلقی هنرمند ایرانی از انسان و هستی فراهم می آورد. این رویداد به دنبال آن است تا با نمایش دیدگاه های گوناگون هنرمندان در چارچوب ارگانیسم و بدن، زمینه ای برای گفت و گو میان آرا و نگرش های متفاوت فراهم آورد.
امیرحسین ردایی بعنوان دبیر اجرایی، هلیا دارابی، هومن سلیمی و نگار نادری پور اعضای شورای سیاستگذاری و هلیا دارابی، مجتبی رمزی و نگار نادری پور هیأت انتخاب آثار این دوره را برعهده دارند.
انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران كه در سال ۱۳۷۸ رسماً شروع به كار كرد در این سال ها، متولی برگزاری نمایشگاه های گروهی مختلف با موضوعات و اهداف گوناگون بوده است كه از آن میان می توان به دوسالانه مجسمه سازی معاصر ایران، نمایشگاه مجسمه های كوچك، نمایشگاه چارسوی خیال، اكسپو مجسمه و نمایشگاه فیگوراتیو اشاره نمود.
مراسم افتتاحیه جمعه ۲۰ دی ماه در گالری ایرانشهر از ساعت ۱۶ الی ۲۱ برگزار می گردد و نمایشگاه تا تاریخ یكم بهمن ادامه دارد.


منبع:

1398/10/18
19:05:41
5.0 / 5
4394
تگهای خبر: اجرا , رسانه , زندگی , معاصر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز