مجالس گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در تایلند و نیجریه

مجالس گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در تایلند و نیجریه

مجله سرگرمی: اعلام خبر شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانشان در اثر اقدام تروریستی نیروهای آمریكایی با واكنش شخصیت های فرهنگی و مذهبی ائمه جمعه و مردم تایلند و نیجریه مواجه گردید.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، در این ارتباط ابتدا برگزاری مجالس گرامیداشت در مساجد و حسینیه های بانكوك و سایر شهرها اعلام گردید كه به ترتیب زیر با شركت رایزن جمهوری اسلامی ایران و سایر همكاران سفارت جمهوری اسلامی ایران همراه شد.
مراسم گرامیداشت در مسجد صاحب الزمان این مراسم با قرائت فاتحه و سوره یاسین آغازشد و با سخنرانی شیخ محمد نعیم و حضور پرشور مردمی در روز یكشنبه (۱۵ دی ماه) پس از نماز مغرب و عشا ادامه یافت. وی در سخنانی نفوذ ابعاد شخصیت سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی را فراتر از ایران و عراق دانست و ایشان را در كنار رشادت و نبوغ نظامی بعنوان یك فرمانده، نماد مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه توصیف كرد.
حسینیه باقر العلوم مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه باقر العلوم با سخنرانی شیخ یاسین عصر روز یكشنبه (۱۵ دی ماه) انجام شد.
وی در این مراسم بركات وجود نماد فرهنگ ایثار و مقاومت اسلامی بعنوان فرمانده در مبارزه با گروه تروریستی داعش را بهادار ترین الگوی یك نظامی فداكار در تامین امنیت مردم دانست. قبل از سخنرانی ایشان نیز آیاتی از قرآن و سوره یاسین بصورت جمعی قرائت شد.
ارادت مردم در دیگر نقاط تایلند نسبت به سپهبد شهید سلیمانی
امامباره بانكوك نیز محل برگزاری برنامه گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش بود این مراسم با سخنرانی شیخ قاسم در یكشنبه(۱۵ دی ماه) پس از نماز مغرب عشا همراه شد.
در مسجد روح الله در جنوب تایلند دوستداران سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانشان با برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای اقدام تروریستی بر ضرورت تداوم راه شهداء در مبارزه با تروریسم و افراطی گری تاكید كردند. در این مراسم همین طور نقش شهید حاج قاسم سلیمانی بر تقویت نیروی مقاومت در منطقه در مبارزه و شكست داعش و گروه های تروریستی را بسیار بهادار دانستند.
مراسم بزرگداشت شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در نیجریه
همچینی مراسم عزاداری و بزرگداشت مقام شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوجا انجام شد.
شركت كنندگات با تلاوت قرآن و قرائت فاتحه از مقام والای شهید سپهبد سلیمانی، شهید ابو مهدی المهندس و سایر شهدای مقاومت تجلیل كردند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه رحیمی زارچی طی سخنانی ضمن تشریح خاصیت های منحصر به فرد شهید سلیمانی از نقش بی بدیل ایشان در مبارزه با دشمنان اسلام خصوصا گروه تروریستی تكفیری داعش و خنثی نمودن طرح های استكباری آمریكا و حامیانش در منطقه به نیكی یاد كرد.




منبع:

1398/10/18
14:53:00
5.0 / 5
4217
تگهای خبر: شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز