در نشست جشنواره ملی اسباب بازی عنوان شد

نبود مشوق های دولتی برای تقویت صنعت اسباب بازی

نبود مشوق های دولتی برای تقویت صنعت اسباب بازی

به گزارش مجله سرگرمی رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با اشاره به نبود مشوق های دولتی برای تقویت صنعت اسباب بازی كشور اظهار داشت: هدف اصلی پنجمین دوره جشنواره ملی اسباب بازی برگزاری گردهمایی های مشترك بین بازیگران عرصه اسباب بازی به منظور تقویت زیرساخت های این حوزه است.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، حسین ربانی غریبی - رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی - در نشست خبری این جشنواره كه امروز (سوم دی ماه) در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: باآنكه بازی های كامپیوتری سبب تقویت تخیل كودكان می شود اما در این دسته از بازی ها مهارت های جسمی حركتی و یادگیری كار گروهی در كودكان رشد نمی كند، ازاین رو در این دوره با تعریف جدیدی از اسباب بازی مواجه هستیم.
او با اشاره به این كه فضای تربیتی كودكان پر از چالش ها و فرصت ها است، اظهار داشت: باید تلاش نماییم ماهیت اسباب بازی ها را درست و به روز تقویت نماییم. خلق شخصیت ها، تولید قصه ها و داستان ها و انیمیشن ها فرصت های پیش روی صنعت اسباب بازی است.
رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان این كه امروز خوشبختانه محصولات اسباب بازی كودك و نوجوان به شكل تخصصی و پرتیراژ عرضه می شود اظهار داشت: سابقه برخی تولیدكنندگان اسباب بازی به 70 سال هم می رسد. این تولیدكننده ها در حال طی فرایند صنعتی شدن هستند. خوشبختانه در شرایط حاضر انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی هم تقویت شده و به فراخور نیازها تولید محصولات را پیگیری می كند.
معاون تولید كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در ادامه با اشاره به كاهش ثبت سفارشات و واردات اسباب بازی در كشور اظهار داشت: این مورد یك فرصت مناسب برای افزایش تولیدات ملی در حوزه اسباب بازی است، چون در صورت كاهش واردات اسباب بازی به كشور، بازار برای تولید ملی تشنه تر خواهد شد. این یك فرصت مناسب برای رشد و تقویت صنعت اسباب بازی است.
ربانی با بیان این كه صنعت اسباب بازی با چالش هایی هم مواجه می باشد افزود: در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی تلاش كرده ایم فرصت مناسبی برای گردهمایی تولید كنندگان و سیاست گذاران حوزه اسباب بازی ایجاد نماییم تا همه بازیگران صنعت اسباب بازی دور هم جمع شوند و ضمن بررسی چالش ها راهكارهایی را برای حل این چالش ها پیدا كنند.
او همینطور با تاكید بر لزوم ترویج قصه ها و افسانه های بومی اظهار نمود: باید سینما، انیمیشن و سریال های كودك و نوجوان را تقویت نماییم. خوشبختانه امسال دو سریال انیمیشن، یك فیلم سینمایی انیمیشن و 30 پروژه كوتاه انیمیشن تولید شده یا در دستور تولید قرار دارد.
رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی در ادامه با اشاره به اینكه طی یك سال و نیم اخیر تشكیل اتحادیه تولید كنندگان اسباب بازی را پیگیری می نماییم خاطرنشان كرد: در صورت تشكیل اتحادیه صنف اسباب بازی، این تولیدكننده ها از راه تعاونی ها و كارگروه ها نیازهای خویش را تامین می كنند.
معاون تولید كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با اشاره به نبود مشوق های دولتی در حوزه اسباب بازی اظهار داشت: دولت هنوز سیاست تشویقی خاصی در حوزه های صنعتی و اقتصادی برای حمایت و تقویت صنعت اسباب بازی عرضه نداده است. این در شرایطی است كه صنعت اسباب بازی می تواند در ایجاد فرصت های شغلی نقش قابل توجهی داشته باشد.
ربانی همینطور از افتتاح دو شعبه فیزیكی برند فروشگاهی آفرینش در حوزه اسباب بازی اطلاع داد و اظهار داشت: شعبه مجازی فروشگاه آفرینش هم در حال افتتاح است.
به گفته معاون تولید كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، كانون یكی از قدیمی ترین بازیگران در حوزه تولید اسباب بازی است كه با برگزاری نشست های مختلف تلاش دارند كانون را از تولید اسباب بازی به سمت طراحی اسباب بازی هدایت كنند. وی همینطور اظهار داشت: امسال برای نخستین بار محصولات مشاركتی با تولیدكنندگان را رونمایی كردیم.
ربانی با اشاره به اهداف ترویجی جشنواره ملی اسباب بازی تصریح كرد: هدف اصلی پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی، برگزاری نشست ها و گردهمایی های مشترك بین بازیگران عرصه اسباب بازی كشور است تا صنعت اسباب بازی را به سمت توسعه زیرساخت ها سوق دهیم. در این فرصت از استارت آپ ها دعوت می نماییم كه ضمن حضور در جشنواره با فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه اسباب بازی آشنا گردند. همینطور از كسانی كه برای انتخابات دور جدید مجلس شورای اسلامی ثبت نام كرده اند درخواست می نماییم كه برای شناسایی فرصت ها و چالش های حوزه اسباب بازی در این جشنواره حضور داشته باشند چون می خواهیم در سال آینده مسائل مربوط به اسباب بازی را در مجلس پیگیری نماییم.
رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی در انتها تصریح كرد: در این جشنواره تنها كالاهای تولید داخل عرضه می شود و به هیچ وجه فروش اسباب بازی های غیرایرانی اتفاق نخواهد افتاد.
به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی از هفتم تا سیزدهم دی ماه از ساعت 9 تا 19 در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می شود.




منبع:

1398/10/07
10:05:06
5.0 / 5
4296
تگهای خبر: اسباب بازی , بازار , تخصص , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز