تدارك معاونت صدای رسانه ملی؛

رادیو با ۷۴ ویژه برنامه به استقبال شب یلدا می رود

رادیو با ۷۴ ویژه برنامه به استقبال شب یلدا می رود

به گزارش مجله سرگرمی معاونت صدای سازمان صداوسیما با معرفی برنامه های مختلف رادیو در شب یلدا از تولید و آماده سازی ۷۴ برنامه ویژه این آیین در مدت زمان ۶۶ ساعت اطلاع داد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی معاونت صدای سازمان صداوسیما، شبكه های رادیویی در مجموع با ۷۴ برنامه، ۴۱عنوان و به مدت ۶۶ ساعت به مبحث «شب یلدا» می پردازند كه از این میزان برنامه، ۱۶ برنامه در چارچوب ۱۴ عنوان و به مدت ۳۸ ساعت به صورت ویژه خواهد بود.
در توضیحات تكمیلی گزارش ارسال شده از جانب معاونت صدا آمده است:
«شب یلدا یكی از قدیمی ترین رسوم كهن مردمان ایران زمین است كه امروزه به سرمایه ای اجتماعی برای در كنار هم بودن خانواده ها تبدیل شده است، حضور اعضای خانواده در كنار بزرگ ترها و گفتگو درباره گذشته، آداب و سنن پیشینیان در كنار تفأل به حافظ، شاهنامه خوانی و داستان سرایی برای كودكان بر غنای فرهنگی شب پایانی پاییز، افزوده است.
بی شك رسانه های جمعی تلاش می كنند تا با معرفی و استفاده صحیح از این سنت دیرینه، برای افزایش صمیمت و در كنار هم بودن خانواده ها تلاش كنند. رادیو هم از این قاعده مستثنی نیست و تلاش خواهد نمود تا با ایجاد لحظاتی شاد و مفرح، همراه با آگاهی بخشی از داشته های فرهنگی ایرانی ها برای تقویت این سرمایه اجتماعی مردم ایران، بهره گیرد.
مهمترین موضوعات اشاره شده در برنامه های شبكه های رادیویی بیان رسم و رسوم شب یلدا از دیرباز تاكنون، ترویج فرهنگ زیبای صله رحم، تاثیر دورهم بودن، همدلی و جمع های صمیمی خانوادگی و دوری از فضای مجازی، یاد كردن از نیازمندان، احسان و نیكی در حق هم نوعان، اهمیت خانواده و استقامت آن در فرهنگ ایرانی از دیرباز تا كنون و ترویج فرهنگ صرفه جویی است.»

1398/09/29
19:28:23
5.0 / 5
3997
تگهای خبر: تولید , رادیو , رسانه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز