نوبخت دستور داد:

معافیت ۱۰۰ درصدی انتشارات، مطبوعات و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از مالیات در سال ۹۹

معافیت ۱۰۰ درصدی انتشارات، مطبوعات و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از مالیات در سال ۹۹

مجله سرگرمی: طبق دستور رئیس سازمان برنامه وبودجه، كارهای انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه سال آینده مشمول معافیت 100 درصدی مالیاتی شدند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور - درباب پیش نویس یكی از تبصره های لایحه بودجه ۹۹ دستوراتی ارائه كرد.
برمبنای یكی از بندهای پیش نویس «تمامی كارهای انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول ۵۰ درصد معافیت مالیاتی هستند» كه با دستور نوبخت این بند حذف شد؛ پس كارهای مذكور كماكان از معافیت ۱۰۰ درصدی برخوردار خواهند بود.
طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، این تصمیم به منظور پشتیبانی از هنرمندان، كمك به بهبود صنایع فرهنگی و تقویت مشاغل فرهنگی و هنری اتخاذ شده است كه تاثیر مضاعف و مهمی بر سرانه مصرف كالاها و محصولات فرهنگی نیز خواهد داشت.

گفتنی است، به دنبال ارائه لایحه «منتفی شدن معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر» در بودجه سال آینده و نگرانی اهالی فرهنگ و هنر بعد از انتشار اخباری در خصوص صحت این موضوع، كارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای در سال آینده همچنان از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.
به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا و به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعد از انتشار اخباری در خصوص حذف معافیت مالیاتی سوژه بند(ل) ماده(۱۳۹) قانون مالیات های مستقیم كشور، صنوف مرتبط نسبت به وضعیت كارهای فرهنگی و هنری در سال آینده با عنایت به مشكلات و دشواری های این حوزه و حذف معافیت مالیاتی ابراز نگرانی كرده بودند.
متعاقب این موضوع، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه های جداگانه به جهانگیری، واعظی، نوبخت و دژپسند و تایید دغدغه های اصحاب فرهنگ و هنر، خواهان استمرار معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه كشور شد.
وی در قسمتی از نامه خود بیان كرده بود:
«فعالیت های فرهنگی و هنری اصولا درآمدزایی چندانی نداشته و انتفاعی محسوب نمی گردد و بر همین مبنا در ادوار مختلف به مجوزهای صادرشده به چشم اقتصادی نگاه نشده و همواره اهتمام در پشتیبانی از آنها بوده است. از طرفی با عنایت به این كه خطر تهاجم فرهنگی و توطئه های نفوذ و استحاله فرهنگی دشمنان انقلاب بطور مداوم گوشزد می شود، ضرورت حمایت همه جانبه از كارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای ضروری بوده و باتوجه به تاثیرات منفی اقتصادی و اجتماعی ناشی از این اقدام بر نخبگان كشور، خواستاریم معافیت های مالیاتی سوژه بند (ل) یاد شده همچون گذشته برقرار بوده و از هرگونه اقدام در جهت حذف آن جلوگیری به عمل آید.»
بعد از پیگیری های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقدام سازمان برنامه و بودجه در كنار گذاشتن پیش نویس مزبور، ساعاتی پیش در پروسه بررسی بودجه سال ۹۹، دولت هم با عدم مخالفت در این زمینه، با استمرار معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در سال آینده موافقت نمود.
دكتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در توییتی (https: //twitter.com/MB_Nobakht/status/۱۲۰۱۱۷۴۵۸۸۷۹۹۰۲۹۲۴۹?s=۰۹) با تاكید بر این كه افزایش درآمدهای مالیاتی با گسترش پایه های مالیاتی به مدلول دریافت از كارهای سودآوری است كه تابحال در زمره مالیات دهندگان نبوده اند، اشاره كرد: كارهای فرهنگی - هنری در این شرایط سخت اقتصادی همچنان شایسته معافیت مالیاتی صد درصدی هستند.
وی افزوده است: بدین جهت تقلیل معافیت مالیاتی كارهای مطبوعاتی و اطلاع رسانی، قرآنی، انتشاراتی، فرهنگی و هنری كلاً از لایحه بودجه ۱۳۹۹ كل كشور حذف گردیده است.




منبع:

1398/09/14
21:36:22
5.0 / 5
4494
تگهای خبر: رسانه , فرهنگ , محصولات , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز