در گزارش مجله سرگرمی مطرح شد؛

ساترا تنها درگاه صدور مجوز برای فعالیت وی اودی ها است

ساترا تنها درگاه صدور مجوز برای فعالیت وی اودی ها است

به گزارش مجله سرگرمی معاون تدوین مقررات و امور حقوقی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر صداوسیما (ساترا) تاكید كرد تنها درگاه صدور مجوز برای فعالیت در حوزه صوت و تصویر فراگیر این سازمان است.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، پیرو گفتگوی خبرگزاری مهر با علی اكبر محمودی مهریزی مدیركل تأمین و تولید تلویزیون تعاملی معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما درباره جزئیات نظارت این سازمان بر سامانه های وی اودی، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر صداوسیما)، سازمان متبوع خویش را تنها درگاه صدور مجوز برای كلیه فعالیت های صوت و تصویر فراگیر معرفی نمود.
مهریزی در گفتگو با خبرگزاری مهر، اعلام نموده بود «به طور مشخص كلیه امور تنظیم گری شامل نظارت بر محتوای منتشرشده در وی اودی ها با سازمان تنظیم گر صوت و تصویر فراگیر سازمان صدا و سیما است. در عین حال تولیدكنندگان و تهیه كنندگان برنامه های نمایشی و غیرنمایشی در چارچوب های مختلف می توانند برای همكاری و دریافت «مجوز تولید» جهت تولید و انتشار در پلت فرم های سازمان و فضای مجازی و مشاركت در ساخت این برنامه ها به این اداره كل رجوع نمایند.»
وحید فرهمند، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی «ساترا» (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر صداوسیما) اما در واكنش به این اظهارات در گفتگو با خبرنگار مهر روایتی متفاوت از فرایند صدور مجوز برای تولید محتوای وی اودی ها عرضه كرد.
فرهمند ضمن تشریح فعالیت های این سازمان متبوع خود به خبرنگار مهر تاكید كرد: تنها درگاه بین حاكمیت و فعالان رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، «ساترا» است.
وی درباره مباحث مطرح شده در خصوص اعطای مجوز از جانب دیگر بخش های سازمان صداوسیما در این عرصه هم بار دیگر تصریح كرد: كلیه مداخلات تنظیم گرانه برای رسانه های صوت و تصویر فراگیر همچون وی اودی ها توسط «ساترا» طراحی، ابلاغ و پیگیری می شود كه این مداخلات صرفاً ناظر به محتوا نخواهد بود.
فرهمند در پاسخ به سوالی درباره مجوزهایی كه وزارت ارشاد قبل از این برای تولید محتوا صادر می كرد هم اظهار نمود: ساترا مجوزهای محتوایی صادر شده توسط نهادهای قانونی دیگر را به رسمیت می شناسد.
متن كامل این گفتگو شامل توضیحات تكمیلی درباره فرایند نظارتی «ساترا» در حوزه فعالیت وی اودی ها و دیگر فعالیت های در رابطه با حوزه صوت و تصویر فراگیر، بزودی در خبرگزاری مهر منتشر می شود.

1398/08/15
20:32:11
5.0 / 5
4093
تگهای خبر: تلویزیون , تولید , رسانه , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز