با حضور كارشناسان؛

نواهای عاشورایی در شب موسیقی بررسی می شود

نواهای عاشورایی در شب موسیقی بررسی می شود

مجله سرگرمی: برنامه شب موسیقی از مجموعه شب های هنر یكشنبه شب ۲۸ مهر با حضور یك خواننده و یك تعزیه خوان روی آنتن شبكه چهار سیما می رود.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی شبكه چهارسیما، برنامه «شب موسیقی» از مجموعه «شب های هنر» یكشنبه شب ۲۸ مهر با حضور یك خواننده و یك تعزیه خوان روی آنتن شبكه چهار سیما می رود. در این برنامه رضا مهدوی بعنوان كارشناس مجری میزبان محمد هاشم احمدوند خواننده و محمد رحیم پور تعزیه خوان و ذاكر خاندان با مبحث بررسی نواهای عاشورایی است.
در برنامه امشب «شب موسیقی» برای نخستین بار قطعه عاشورایی «نوای نینوا» برگرفته از سوگواره های موسیقایی استان بوشهر و آیین سینه زنی مربوط به این منطقه جغرافیایی كشور با صدای متین رضوانی پور پخش می شود. این قطعه بر مبنای نوحه های قدیمی منطقه بوشهر است كه در گوشه شوشتری خوانده شده و همچون آثار معتبر موسیقی نواحی منطقه جنوبی كشور در آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) بخصوص مراسم سینه زنی است.
پخش یك آیتم ویژه به مناسبت درگذشت استاد حسین دهلوی از بخش های دیگر برنامه امشب «مجله موسیقی» است.
«شب موسیقی» به تهیه كنندگی حبیب الله ذوالفقاری، محصول گروه ادب و هنر شبكه چهار سیما است و امشب ساعت ۲۲ به صورت زنده روی آنتن شبكه چهار سیما می رود.

1398/07/28
17:07:16
5.0 / 5
4247
تگهای خبر: موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز