آغاز نمایشگاه های استانی كتاب با شروع به كار 2 نمایشگاه

آغاز نمایشگاه های استانی كتاب با شروع به كار 2 نمایشگاه

مجله سرگرمی: موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزاری دوره جدید نمایشگاه های استانی كتاب را فردا بامداد با شروع به كار دو نمایشگاه در استان های خراسان شمالی و كردستان آغاز می كند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، یازدهمین دوره نمایشگاه كتاب خراسان شمالی با حضور ۲۵۱ ناشر از سراسر كشور در ۱۷۶ غرفه و نمایش ۵۴ هزار و ۷۵۳ عنوان كتاب در مصلای شهر بجنورد انجام می شود. از استان خراسان شمالی ۱۲ ناشر در این نمایشگاه حضور و هشت كتاب فروشی نیز برمبنای ضوابط و سازكار اعلام شده در سال جدید در طرح "همراه" با نمایشگاه كتاب همكاری خواهند داشت. برمبنای هماهنگی به عمل آمده، بانك مستقر در نمایشگاه مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان بن یارانه ای خرید كتاب در میان بازدیدكنندگان نمایشگاه توزیع خواهدكرد. در بخش جنبی هم برنامه هایی از قبیل كارگاه ادبی: چرا كتاب می خوانیم؟ چرا كتاب نمی خوانیم؟، روایت خوانی كتاب "چشم تنگ"، رونمایی از كتاب های انتشارات دانشگاه بجنورد، كارگاه نمایش خلاق، شب شعر جوان، كارگاه داستان نویسی، قصه گویی خلاق، رونمایی از تازه های نشر، كارگاه اوریگامی كاغذ وتا، نشست تخصصی با سوژه كتاب خوانی در ایران و جهان، نشست تخصصی تصویرسازی كتاب كودك و نشست تخصصی لطمه های فضای مجازی برگزار می شود.
همین طور در نهمین دوره نمایشگاه بین المللی كتاب كردستان تعداد ۳۷۹ ناشر كه تعداد ۴۲ ناشر از آنها جزء ناشران بین المللی هستند در ۲۱۸ غرفه حضور خواهند داشت تا ۷۱ هزار و ۴۶۵ كتاب داخلی و ۹۳۷۲ عنوان كتاب به زبان های كردی، لاتین و عربی را در محل دائمی نمایشگاه های سنندج عرضه كنند. از استان كردستان ۱۱ ناشر، یك كتاب فروشی به صورت مستقیم و هشت كتاب فروشی نیز در چارچوب طرح "همراه" با نمایشگاه كتاب همكاری خواهند داشت. مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بن یارانه خرید كتاب نیز بوسیله بانك مستقر در نمایشگاه بین بازدیدكنندگان توزیع خواهد شد.
برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در نمایشگاه استانی كتاب كردستان در بخش جنبی شامل؛ نگارش و اجرای داستان كوتاه ویژه كودك و نوجوان، كارگاه نقاشی كودك و نوجوان، همایش ادبیات آیینی و فرهنگ پایداری، نشست نقش جوانان و رسانه در ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی، نشست شاهنامه خوانی ویژه كودك و نوجوان، سخنرانی با عنوان اخلاق و معنویت در جهان معاصر، پنل تخصصی داستان كودك و نوجوان، رونمایی از كتاب و برگزاری نشست های علمی با موضوعات كردستان فلسفه و كتابخانه كوردی، شعر معاصر كردی، خانه كتاب كردی، كردستان زبان شناسی، فرهنگ نگاری و كتاب، كردستان؛ مدیریت دانش و كتاب، كردستان؛ دین و الهیات و كتاب، كردستان؛ كودك و نوجوان و كتاب، داستان معاصر كردی و كردستان؛ هنر و معماری در آیینه كتاب است.
این دو نمایشگاه به صورت همزمان ۱۰ مهر افتتاح می شوند و تا ۱۵ مهر با تخفیف ۳۰ درصدی پذیرای علاقه مندان به كتاب و كتاب خوانی خواهند بود.



1398/07/13
22:18:39
5.0 / 5
4438
تگهای خبر: اجرا , تخصص , رسانه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز