جشن بزرگداشت های جشنواره برگزار شد؛

تجلیل تورنتو از مریل استریپ، خواكین فینیكس و راجر دیكینز

تجلیل تورنتو از مریل استریپ، خواكین فینیكس و راجر دیكینز

به گزارش مجله سرگرمی جشنواره فیلم تورنتو در نخستین جشن تجلیل این دوره خود، از مریل استریپ، خواكین فینیكس و راجر دیكینز قدردانی كرد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم تورنتو دوشنبه شب (به وقت محلی) فرش قرمزش را زیر پای چهره هایی كه در لیست تجلیل امسال بودند پهن كرد.
در این مراسم كه برای تجلیل از چهره هایی كه باعث تغییر در سینما شده اند و با الهام بخشی یا خلق لحظه های ماندگار این كار را كرده اند، جان كراولی كارگردان «سهره» جایزه آرتیزین را به راجر دیكینز فیلم بردار بریتانیایی اهدا كرد.
یالیتسا آپاریشیو بازیگر «رما» جایزه تجلیل از یك رسانه را به پارتیسیپنت میدیا اهدا و از یگانه بودن هنر و فعالیت این كمپانی با تولید بیشتر از ۱۰۰ فیلم بلند و مستند در ۱۵ سال فعالیتش تجلیل نمود. این كمپانی كانادایی سال ۲۰۰۴ توسط جف اسكول بنیاد گذاشته شده است.
گری اولدمن و آنتونیو باندراس هم كه در فیلم «لباسشویی» ساخته استیون سودربرگ با مریل استریپ هم بازی بودند جایزه این بازیگر كهنه كار را به وی اهدا كردند. این جایزه برای تجلیل از یك بازیگر اهدا می شود. فیلم «لباسشویی» هم قبل از مراسم در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد.

استریپ كه تمام روز در حال مصاحبه كردن با رسانه های مختلف بود، روی صحنه در پاسخ به این كه فیلم هایش را چگونه انتخاب می كند گفت همیشه این سوال را از خود می پرسد كه آیا این فیلم به درد مردم می خورد؟ آیا نیازی هست كه چنین فیلمی تولید شود؟
پس از نمایش فیلم «جوكر» در همین روز؛ خواكین فینیكس روی صحنه آمد تا جایزه تجلیل از بازیگر مرد را دریافت كند. او گفت با تماشای فیلم داشت به همه افرادی كه به او كمك كردند تا در این راه كه از هشت سالگی وارد آن شد، جلو بیاید فكر می كرد. وی از خانواده اش و بخصوص از مادرش تشكر كرد كه منبع الهام او بود و اظهار داشت: هر كاری می كنم، برای او می كنم.
جایزه تجلیل ویژه هم به دیوید فاستر ترانه سرا اهدا شد كه مبحث مستندی با عنوان «دیوید فاستر» ساخته بری آوریچ هم بود كه در تورنتو به نمایش درآمد.
ایزابل هوپر هم جایزه مری پیكفورد را به متی دیوپ اهدا كرد كه با نخستین فیلم بلندش با عنوان «آتلانتیكس» كه در جشنواره فیلم كن به نمایش درآمد موفق به كسب جایزه بزرگ هیات داوران شد.
جایزه تجلیل از یك كارگردان كه با عنوان جایزه كارگردان ایبرت و به یاد راجر ایبرت منتقد فقید سال هاست اهدا می شود هم توسط گی یرمو دل تورو به بازیگر و فیلمساز نیوزیلندی تایكا وایتیتی اهدا شد. فیلم «جوجو خرگوشه» وی هم برای نخستین بار یكشنبه در تورنتو به نمایش درآمده بود.
جشنواره فیلم تورنتو كه تا ۱۵ سپتامبر ادامه دارد، امسال برای اولین بار این جشن تجلیل را برپا كرد.

1398/06/20
22:56:24
5.0 / 5
4069
تگهای خبر: تولید , جشنواره , رسانه , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز