كوشش برای جلوگیری از موقوفه خواری در لواسان

كوشش برای جلوگیری از موقوفه خواری در لواسان

مجله سرگرمی: همزمان با جشن عید سعید غدیر خم، آیین اختتامیه اولین دوره تابستانی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت روح الجنان شهر لواسان در «امامزاده عبدالله (ع)» محله جائیج اجرا شد. در این مراسم، بر كوشش برای جلوگیری از موقوفه خواری تاكید گردید.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، مجتبی فائق، مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت روح الجنان، در این مراسم توضیح داد: این دوره با همكاری مشترك با اداره اوقاف و امور خیریه لواسانات و رودبار قصران از شروع تابستان ۹۸ با كلاس های آموزشی سبك زندگی اسلامی، كامپیوتر، نقاشی، اوریگامی و چرم دوزی، آیین همسرداری و مشاوره خانواده، قرائت، حفظ و تدبر در قرآن كریم، آشنایی با نهج البلاغه، تربیت مربی فلسفه و كودك با اعطای مدرك بنیاد حكمت صدرا انجام شد.
فائق با اشاره به خاصیت های این دوره بیان كرد: در این دوره طرحی با عنوان بوستان قرآن ویژه كودكان ۴ تا ۷ سال انجام شد كه مفاهیم قرآنی، آموزه های روایی و مهارتهای پرورش خلاقیت از اركان آن بود.
این مقام مسئول با بیان این كه مردم شهر لواسان استقبال شایان توجهی از برنامه های این دوره داشتند، افزود: روش های غیرمستقیم و جذاب در طرح مباحث قرآن كریم و برگزاری دوره آشنایی با نهج البلاغه ویژه نوجوانان توسط اساتید مجرب از دیگر خاصیت های این دوره بود كه تابحال در منطقه مسبوق به سابقه نبوده است.



موقوفه خواری در لواسان فراوان است
امیرحسین ولی زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لواسانات و رودبار قصران، نیز در این آئین اظهار نمود: به سبب افزایش قیمت زمین در لواسان، شاهد موقوفه خواری بسیاری در منطقه هستیم اما تلاش مان برای كشف موقوفات ادامه دارد.
به گفته ی این مقام مسئول در یك ماه آینده، ۱۰۰ مورد موقوفه را از دست موقوفه خواران خارج می نماییم، نسبت به اهمیت ترویج فرهنگ وقف اشاره نمود و اظهار داشت: با وجود تمام موقوفه خواری ها، اخیراً شاهد وقف های جدیدی برای نیات آموزشی، اجتماعی و درمانی هستیم كه ارزش ریالی آنها میلیاردها تومان است.
ولی زاده اشاره كرد: در مسابقات قرآنی كه در دو بخش لواسانات و رودبار قصران انجام شد از بین ۵۰۰ شركت كننده، پنج نفر در سطح استانی موفق به كسب مقام شدند كه در دو بخش لواسانات و رودبار قصران شهرستان شمیرانات ۲۸ امامزاده واجب التعظیم وجود دارد.
تلاوت آیاتی از قرآن كریم توسط قاری بین المللی، اجرای سرود توسط گروه بین المللی منتظران ظهور و تقدیر از دست اندركاران این دوره از دیگر برنامه های این اختتامیه بود.






منبع:

1398/06/02
13:45:27
5.0 / 5
4303
تگهای خبر: اجرا , زندگی , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز