در جشن اهدای معتبرترین جوایز تئاتر؛

علی رفیعی جایزه گرفت، تجلیل از پورصمیمی و اهدای نشان به بیضایی

علی رفیعی جایزه گرفت، تجلیل از پورصمیمی و اهدای نشان به بیضایی

مجله سرگرمی: هجدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر ایران برگزار و معتبرترین جایزه تئاتری برگزیدگان خودرا شناخت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، هجدهمین دوره اهدای جوایز مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر عصر روز پنجشنبه ۲۴ مرداد در سالن عباس كیارستمی بنیاد سینمایی فارابی انجام شد و در حضور چهره های شناخته هنری برگزیدگان این رویداد عرضه شدند.
اجرای مراسم برعهده فرزاد حسنی بود. گروه «وینه» اجرای زنده موسیقی در بخش های مختلف را بر عهده داشت.
در ادامه نشان مسئولیت اجتماعی كشور به نمایش های «الیور توئیست» اسماعیل فیروزی و «رستم و سهراب» میركمال میرنصیری اهدا شد.
سپس كلیپ بزرگداشت سعید پورصمیمی پخش گردید كه هنرمندانی همچون مرضیه برومند، منوچهر شاهسواری، محمد رحمانیان، حمید لبخنده، پرویز پورحسینی، علی دهكردی، پریزاد سیف و رضا حامدی خواه در آن درباره شخصیت هنری پورصمیمی صحبت كردند.
با حضور ایرج راد و گوهر خیراندیش قدردانی از پورصمیمی انجام شد. خیراندیش در این بخش اظهار داشت: پورصمیمی نمونه و الگوی بازیگری برای همه ما است.
راد نیز در ادامه بیان كرد: هیچوقت از سعید پورصمیمی بازی تكراری ندیدم و بازی های وی همیشه در خاطر و یاد می ماند. سعید پورصمیمی پیش همه محترم است. در تاریخ هنر این مملكت از او بعنوان یك هنرمند بزرگ یاد می شود.
سپس پورصمیمی در بین تشویق حاضران در مراسم اظهار داشت: همبستگی و احترام به هم و كار به نسل ما برمی گردد. ما زمانی تئاتر را شروع كردیم كه سال های بی رونقی تئاتر بود.
وی اشاره كرد: رونق امروز تئاتر لطمه هایی را هم به همراه دارد كه نسل جوان باید متوجه آن باشند. بابد از این فرهنگ حمایت كرد.
در ادامه این مراسم جایزه بخش پژوهش، پژوهشگر و ناشر برگزیده سال ارائه شد. با حضور فاطمه معتمدآریا و امین عظیمی جایزه بهترین پژوهشگر و پژوهش به حسین پاینده نویسنده «نظریه و نقد ادبی» اهدا شد. همین طور جایزه ناشر برگزیده به منصور براهیمی دبیر بخش هنر انتشارات «سمت» اهدا شد.
سپس بخش تقدیر ویژه سال جشن هجدهم انجمن منتقدان تئاتر برگزار و از اشكان خطیبی برای آموزش به نوجوانان در بخش خصوصی كه منجر به اجرای نمایش «پزشك نازنین» شد، قدردانی به عمل آمد.
یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون نیز كه برای اهدای جایزه به اشكان خطیبی روی صحنه حضور داشت و حامی برگزاری جشن منتقدان نیز بود، درباره مسئولیت اجتماعی در كشور سخنان كوتاهی را ایراد كرد.
در ادامه بخش اعلام نتایج برگزیدگان مسابقه مطبوعاتی انجمن با حضور هیأت داوران این بخش انجام شد.
در بخش گزارش هدیه سادات میرمرتضوی، در بخش یادداشت امید بی نیاز، در بخش ترجمه سارا منصوری، در بخش گفتگو نظر احمدی تنگانی، در بخش نقد محسن خیمه دوز و در بخش عكس پریناز آل آقا برگزیده شدند.
سپس با حضور امیر اثباتی دفترهای انتشارات نیلا بعنوان نشریات برگزیده سال انجمن عرضه شدند.
در این جشن آروین مؤذن زاده خبرنگار خبرگزاری مهر با حضور یونس شكرخواه بعنوان خبرنگار فعال سال مورد قدردانی قرار گرفت.
در ادامه كلیپ بزرگداشت سیدوحید عقیلی پخش گردید و با حضور لوریس چكناواریان و مسعود بلاعوض از این مدرس دانشگاه و استاد حوزه مطبوعات قدردانی گردید.
عقیلی در این بخش تاكید كرد: برتری اخلاق بر علم بسیار مهم می باشد و اخلاق مداری كار سختی است. ما برای تربیت نسل آینده در زمینه اخلاق مداری بسیار مسئولیم.
سپس بخش معرفی برترین های تئاتر در سال ۹۷ از نگاه اعضای انجمن منتقدان خانه تئاتر عرضه شدند.
با حضور شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر نمایش های «خنكای ختم خاطره» حمیدرضا آذرنگ و «بی تابستان» امیررضا كوهستانی بعنوان رتبه سوم، اپرای عروسكی «عشق» بهروز غریب پور بعنوان رتبه دوم و نمایش «برناردا آلبا» علی رفیعی بعنوان رتبه اول عرضه شدند.
علی رفیعی در این بخش تاكید كرد: برای من این اجرا به معنای شكل گیری یك گروه حرفه ای به معنای تمام بود. تئاتر هیچوقت كار یك نفر نیست و كار گروه است و بهترین خاطره و فراموش نشدنی برای من رقم خورد. اگر كار جدیدی داشته باشم آرزویم این است كه با این گروه كار كنم.
در بخش دیگر این مراسم نشان كمیسیون فرهنگی یونسكو به بهرام بیضایی اهدا شد و حمید امجد به نمایندگی از او این نشان را دریافت كرد. همین طور پیام تصویری بیضایی برای حاضران پخش كرد كه اختتام بخش آن این جمله بود كه «این جهان را چاره ای جز فرهنگ نیست.»
در بخش پایانی این مراسم با حضور مسعود فروتن، برنامه «اتاق تئاتر» به تهیه كنندگی مهدی میرمحمدی از خبرگزاری ایرنا بعنوان برنامه تلویزیونی در رابطه با تئاتر و برنامه «نقطه سر شب» از رادیو تهران به تهیه كنندگی میثم عبدی بعنوان برنامه رادیویی در رابطه با تئاتر قدردانی گردید.
همچنین گروه تئاتر «مستقل» به سرپرستی مریم كاظمی بعنوان گروه برتر سال شناخته شد.


منبع:

1398/05/25
11:31:17
5.0 / 5
4278
تگهای خبر: اجرا , تئاتر , تلویزیون , رادیو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز