پروژه خانه در نیان افتتاح می شود

پروژه خانه در نیان افتتاح می شود

مجله سرگرمی: گالری نیان در چارچوب نمایشگاه پروژه خانه از روز جمعه 28 تیرماه آثار دو هنرمند جوان را بطور همزمان به نمایش می گذارد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، در نمایشگاه «پروژه خانه» مقرر است نقاشی های مهدی عربی در كنار آثار چیدمان امید آفرین زاد مجسمه ساز به نمایش درآید.
«پروژه خانه» تلاشی است برای پشتیبانی از هنرمندان نوظهوری كه در آثارشان پتانسیل بالایی برای رشد و پیشرفت وجود دارد.
مهدی عربی، متولد ۱۳۵۹ و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان است. وی در قسمتی از استیتمنت این مجموعه نقاشی كه «اتفاقی» نام دارد، می نویسد: «اگر نگاه هنرمندانه وجود داشته باشد، تفاوتش تنها در تكرار متمایز می شود. هرچه بیشتر تكرار كردم بیشتر ایمان آوردم كه هنر امری ملموس است و از ذهن تا واقعیت مسیر پر اصطكاكی وجود دارد. نیاز به حركت، عمل و تكرار دارد كه صیاد مروارید بودن حبس نفس می خواهد تا سرحد خفگی كه شاید از سر اتفاق مرواریدی صید كنی همسنگ آرزویت. این دیگر اتفاقی است كه اتفاقی نیست.»
امید آفرین زاد هنرمند دیگر این نمایشگاه هم متولد ۱۳۶۵ و كارشناس ارشد رشته هنرهای زیبا از دانشگاه ویكتوریا كاناداست. بر طبق آنچه در استیتمنت نمایشگاه «همزمانی» آفرین زاد آمده است، آثار چیدمان او صرفاً تلاشی است برای ایجاد یك موقعیت ناب، موقعیتی كه با رجوع به یك مكان مشخص در زمان حال و در مقابل آن گذشته بسیار دور در همان مكان به وجود آمده است. در این مجموعه هدف ایجاد یك موقعیت ناب است، موقعیتی كه حاصل جسمیت یافتن عناصری از گذشته در دل مكان كنونی است.
در استیتمنت گالری نیان نیز آمده است: «هنرمند در خلق اثر هنری از روح و جان خود مایه می گذارد، او خودرا در پروسه آفرینش به تمامی می فرساید تا اثرش روح جامعه را صیقل دهد یا شاید با دست كار آفرینش هنری خود به ریشه پلیدی های زمانه خود تیشه بزند، اوست كه با قوه خیال خود می تواند خلاقیت ملتی را برانگیزد و روایتش می تواند فرشتگان تاریخ را بیدار كند. در این راه پرپیچ و تاب و زمانه نابهنگام - «گالری نیان» می خواهد از هنرمندان تازه نفسی حمایت كند كه عزم جدی كرده اند و قدم در این راه گذاشته اند. به همین دلیل «گالری نیان» هر سال با دو هنرمند برای معرفی آثارش همكاری خواهدنمود. در این راه نیك می دانیم كه روزگار ما تراژدی تاریخ نیست و واقع بینی هم به ما می گوید كه شاید نتوانیم كه حماسه ای بسازیم، اما به یقین سودای «نیان» ایجاد خانه ای امن برای رشد و بالندگی هنرمندان است.»
این نمایشگاه از ۲۸ تیر تا ۱۱ مردادماه در گالری نیان به نشانی بلوار اندرزگو، بلور صبا، كوچه شبنما، نبش كوچه گوهر، شماره ۲ برپاست.


منبع:

1398/04/26
15:23:10
5.0 / 5
4363
تگهای خبر: نمایش , نمایشگاه , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز