جشن باشكوه ولادت امام رضا (ع) در مرو انجام شد

جشن باشكوه ولادت امام رضا (ع) در مرو انجام شد

مجله سرگرمی: جشن با شكوه ولادت امام رضا (ع) با حضور حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و صدها تن از ارادتمندان تركمنی امام هشتم در محل خانه تاریخی امام رضا (ع) در مرو اجرا شد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشن با شكوه ولادت امام رضا (ع) امسال با حضور حداد عادل در مرو اجرا شد. در این مراسم كه با مشاركت خیل ارادتمندان آن امام همام همراه بود، ابتدا رضا خانیان- رایزن فرهنگی كشورمان ضمن خوشامدگویی به میهمانان از دولت تركمنستان به ویژه رئیس جمهور «قربانقلی بردی محمداف» برای موافقت با برگزاری این جشن تشكر كرد و اضافه كرد: برگزاری هر ساله این جشن كه امسال با شكوه بیشتری برگزار شده است، نشان داده است كه امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از چه احترامی در بین تركمن ها برخوردار می باشد.
وی اظهار داشت: این علاقمندی و احترام فصل مشترك عاطفی میان دو ملت ایران و تركمنستان است و می تواند چراغی روشن برای آینده روابط فرهنگی دو كشور باشد.
در این مراسم احمدی -سفیر جمهوری اسلامی ایران در تركمنستان در سخنانی ضمن تبریك ولادت امام رضا (ع) حضور باشكوه مردمی در این جشن را برآمده از احساس پاك مردم تركمن نسبت به امام هشتم دانست و اضافه كرد: آنچه ما امروز شاهد آن هستیم غلیان احترام و احساسات پاك مردم تركمنستان نسبت به الگوی مهربانی حضرت امام رضا (ع) است و اینجانب از دولت تركمنستان برای فراهم آوردن زمینه برگزاری این جشن تشكر می كنم.
حداد عادل-مشاور عالی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم ضمن ابلاغ سلام و پیام مقام معظم رهبری برای مردم تركمنستان و مرو اظهار داشت: امام رضا (ع) مردم ایران و تركمنستان را در كنار یكدیگر قرار داده است و امروز در سراسر ایران و به خصوص مشهد مردم ایران ولادت امام رضا (ع) را جشن گرفته اند همان گونه كه شما نیز این مناسبت فرخنده را جشن گرفته اید.
وی به روابط مستحكم دو كشور اشاره نمود و اظهار داشت: رهبران دو كشور احترام زیادی برای یكدیگر و دو كشور قائل هستند و با اطمینان به مردم تركمنستان و مرو می گویم كه امن ترین مرز ایران با كشورهای همسایه مرزهای جمهوری اسلامی ایران و تركمنستان است.
حداد عادل اظهار داشت: در كنار وجود مزار صحابه پیامبر گرامی اسلام (ص) كه در مرو مدفون هستند، قدمگاه امام رضا (ع) نیز در این مكان قرار دارد و سوژه مهم جابجایی خلافت عباسی در آن زمان از بغداد به مرو است كه نشان دهنده اهمیت مرو در طول تاریخ است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: امام رضا (ع) سه سال از عمر شریف خودرا در بین پدران شما گذراندند و این خاطره تاریخی بین مردم مشهد و مرو به وجود آمده است و من امیدوارم كه این ارتباط تاریخی حالا سبب رابطه بیشتر دو شهر مرو و مشهد مقدس شود.
این مراسم با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) توسط خدام امام هشتم و تبرك جستن مردم به پرچم متبرك آن حضرت به پایان رسید.

























منبع:

1398/04/25
15:48:35
5.0 / 5
4324
تگهای خبر: اجرا , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز