در گزارش مجله سرگرمی مطرح شد:

شهدای هفتم تیر سوژه كمیك استریپ شدند، رونمایی آثار در سالگرد واقعه

شهدای هفتم تیر سوژه كمیك استریپ شدند، رونمایی آثار در سالگرد واقعه

به گزارش مجله سرگرمی سیدمهدی حسینی از فعالان كانون هنر شیعی قم كه كارگاه بوی بهشت را در مجموعه سرچشمه برگزار كرده است، از رونمایی آثاری با محوریت شهدای هفتم تیر همزمان با سالگرد این واقعه اطلاع داد.



سیدمهدی حسینی از فعالان كانون هنر شیعی قم درباره كارگاه پی نما (كمیك استریپ) «بوی بهشت» به خبرنگار مهر اظهار داشت: ایده برگزاری كارگاه كمیك استریپ «بوی بهشت» با محوریت شهدای هفتم تیر از كانون هنر شیعی قم كه با اشراف استاد مسعود نجابتی فعالیت می كند، است. نتیجه حاصل از این كارگاه در چارچوب كتاب نوجوان منتشر خواهد شد، حوزه ای كه احساس نیاز كردیم بیشتر به آن پرداخته شود و نوجوانان ما از این مورد اطلاعاتی بیشتر و صحیح تری كسب كنند.

وی بیان كرد: بر این اساس، سه داستان نوجوان با مبحث شهدای هفتم تیر نوشته شده است، داستان هایی كه احتیاج به كمیك استریپ دارند و با هدایت استاد سعید رزاقی كه در حوزه تصویرسازی كمیك استریپ فعالیت دارد، به سرانجام رسید. نویسنده یكی از این داستان هایی كه با این مورد در حال تكمیل است، مسعود آذرباد است كه با عنوان استادیار در این كارگاه فعالیت كرد.
حسینی با اشاره به حضور ۸۰ هنرمند از سراسر كشور بعد از اعلام فراخوان در این كارگاه كمیك استریپ، توضیح داد: به این علت كه نیاز داشتیم از این كارگاه كوتاه مدت سه روزه خروجی لازم را دریافت نماییم تا در سالروز شهادت شهدای هفتم تیر در محل مؤسسه فرهنگی سرچشمه از كتاب ها رونمایی و نمایشگاهی از آثار تولیدشده با مبحث مربوطه برگزار نماییم، با وسواس زیاد ۱۲ نفر از بهترین هنرمندان را انتخاب كردیم و این ۱۲ هنرمند در كارگاه سه روزه از چهارشنبه ۲۹ خرداد تا جمعه ۳۱ خردادماه فعالیت كردند كه هر كدام چندین صفحه كمیك استریپ با محوریت شهدای هفتم تیر تولید كردند.

وی با اشاره به اینكه هنرمندان این كارگاه از شهرهای تهران، قم، رشت، اهواز، شهركرد، اصفهان و قزوین حاضر هستند، اظهار نمود: تولیدات هنرمندان حاضر در این كارگاه كه همه جوان و در كار خود حرفه ای هستند، در چارچوب نمایشگاهی همزمان با سالروز هفتم تیرماه رونمایی می شود و بعد از آن، با تكمیل شدن تصویرسازی این آثار كتاب آنرا هم منتشر نماییم. همینطور با عنایت به زمان كم این كارگاه و تداخل آن با برنامه دیگر عزیزان، نتوانستیم پذیرای بسیاری از هنرمندانی كه دوست داشتیم در این كارگاه حضور داشته باشند، باشیم.
حسینی در انتها با تشكر از مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر سرچشمه در پشتیبانی از این رویداد، اظهار داشت: از لحاظ محتوا در این عرصه گرفتار ضعف هایی هستیم و امیدواریم برگزاری كارگاه كمیك استریپ «بوی بهشت» گام نخستی برای ورود به این مورد شود تا این كار تداوم پیدا كند.

به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، كارگاه پی نما یا كمیك استریپ «بوی بهشت» با محوریت شهدای هفتم تیر در ایام ۲۹، ۳۰ و ۳۱ خردادماه در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر سرچشمه برگزار گردید.

1398/03/31
21:17:52
5.0 / 5
4596
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز