هفته فرهنگی تركمنستان در ایران كار خودرا شروع كرد

هفته فرهنگی تركمنستان در ایران كار خودرا شروع كرد

مجله سرگرمی: با همكاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ تركمنستان در ایام 26 تا 28 خرداد ماه هفته فرهنگی تركمنستان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری انجام می شود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، بامداد امروز یكشنبه ۲۶ خردادماه ابوذر ابراهیمی تركمان – رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با آتاگل مرادوف وزیر فرهنگ جمهوری تركمنستان اظهار داشت: تركمنستان در بین ۱۵ همسایه ایران یكی از مهمترین همسایگان ما به شمار می آید و بیشتر از ۱۰۰۰ كیلومتر مرز مشترك با یكدیگر داریم. بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی روابط ایران و تركمنستان یك روابط فرهنگی خوبی بوده است.
وی اظهار داشت: بعد از سفر رئیس جمهور به كشور تركمنستان در سال قبل تفاهم نامه همكاری فرهنگی بین ایران و جمهوری تركمنستان به امضا رسید تا از این طریق هفته های فرهنگی یك سال در بین بین كشور ایران و تركمنستان اجرا شود و امروز آغاز هفته فرهنگی ایران و تركمنستان است و در روزهای دهه فجر همزمان با ماه فوریه هفته فرهنگی ایران در تركمنستان برگزار می گردد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: برنامه های فرهنگی مختلفی در ضمن این دو سال بین دو كشور برگزار شده است كه همچون آن اجلاس جاده ابریش و برنامه نوروزی گاهی در نقطه صفر مرزی و شركت هنرمندان در فستیوال كیش است. همین طور در نظر داریم هزارمین سالگرد درگذشت ابوسعید ابوالخیر را به صورت مشترك ین دو كشور برگزار نماییم.
در ادامه این دیدار، آتاگل مرادف وزیر فرهنگ جمهوری تركمنستان با تاكید بر این مساله كه روابط فرهنگی دو كشور می تواند زمینه فرهنگی دو كشور ایران و تركمنستان را فراهم آورد اظهار داشت: برای استواری روابط دو كشور باید روابط فرهنگی تأثیرگذاری داشته باشیم. همانطور كه جناب آقای تركمان گفتند پس از امضای تفاهم نامه فرهنگی بین دو كشور سطح روابط فرهنگی گسترش زیادی پیدا كرده است و این امر می تواند در روابط اقتصادی و سایر مسائل نیز گسترش پیدا كند. ما دو ملت برادر و همسایه هستیم كه مرزهای ما مرزهای صلح است. برای استواری و تداوم روابط بین دو كشور باید بر روی روابط فرهنگی كار نماییم. ما برای تمام برنامه های فرهنگی بین ایران و تركمنستان اعلام آمادگی می نماییم چونكه فرهنگ ما خیلی به یكدیگر نزدیك است و تلاش داریم كه این روابط فرهنگی بیشتر گسترش پیدا كند. یكی از وظایف ما شناساندن شخصیت های بزرگ دو كشور با یكدیگر است. خوشبختانه امسال روزهای فرهنگی نسبت به سال قبل گسترده تر و پررنگ تر شده است.




منبع:

1398/03/28
14:05:33
5.0 / 5
4187
تگهای خبر: اجرا , سفر , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز