به آهنگسازی هوشیار خیام؛

دومین آلبوم كوارتت شهرزاد منتشر می شود، شنیدن از جانب دیگر

دومین آلبوم كوارتت شهرزاد منتشر می شود، شنیدن از جانب دیگر

به گزارش مجله سرگرمی دومین آلبوم كوارتت شهرزاد با نام سوی دیگر به آهنگسازی هوشیار خیام از روز جمعه بیستم اردیبهشت ماه در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، دومین آلبوم مستقل كوارتت شهرزاد با نام «سوی دیگر» به آهنگ سازی هوشیار خیام و تهیه كنندگی مؤسسه فرهنگی هنری «بارانا» در حالی منتشر می شود كه مراسم رونماییِ این اثر ساعت ۱۶ روز جمعه بیستم اردیبهشت ماه در فرهنگ سرای نیاوران برگزار می شود.
در این مراسم هوشیار خیام درباره قطعاتِ این اثر توضیحاتی عرضه می دهد. ضمن اینكه اعضای كوارتت شهرزاد متشكل از تینا جامه گرمی و یگانه حسینی نیا نوازندگان ویولون، لعیا اعتمادی نوازنده ویولا و نگار نوراد نوازنده ویولون سل قطعاتی از آلبوم «سوی دیگر» را خواهند نواخت. در نسخه ضبط شده اثر، نیلوفر سهی نوازندگی ویولا را بر عهده داشته است. طرح جلد «سوی دیگر» یك نقاشی از مجموعه «سومیه» اثر پری یوش گنجی است.
«هوشیار خیام» درباره این اثر نوشته است: «این آلبوم در ستایش زنانگی است. كیفیتی مجرد و ناب در سوی دیگرِ مفهومِ مجرد «مردانگی». اعتقاد دارم كیفیت زنانگی جنسیت نمی شناسد، آشنای تمام زندگان است. آشنای تمامِ انسان ها چه زن و چه مرد. از دیدگاه موسیقی «سوی دیگر» آونگی است بین شرق و غرب. آونگی بین موسیقی مسبوق سازهای زهی و جهانی صوتی از هارمونیك ها و آرتیكولاسیون هایی یادآور موسیقی الكترونیك. آواهای كولی، ایقاعات و مترهای دوار موسیقی شرق، ربع پرده ها و میكروتُن ها، تأثیرات موسیقی های بالكان و آسیای دور و میانه، پهنه گسترده موسیقی خاورمیانه و تأثیرات دیگر، تكنیك ها و گویش های متفاوت زهی و تمپوی نهایت كند و نهایت تند، این قطعه را به یكی از كوارتت های دشوار زهی بدل كرده است.»
سال گذشته، كوارتت شهرزاد در كنسرت خود در تالار رودكی بخش هایی از این اثر را اجرا كرد. این كوارتت قبل از این آلبوم «شهرزاد» را با آثاری از شهرداد روحانی منتشر نموده بود.

1398/02/17
14:20:37
5.0 / 5
4376
تگهای خبر: اجرا , تالار , فرهنگ , كنسرت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز