بیژن میرباقری با مهر مطرح كرد؛

ناگفته هایی از توقف مجموعه هنرپیشه، پای اسپانسرها در بین است؟

ناگفته هایی از توقف مجموعه هنرپیشه، پای اسپانسرها در بین است؟

به گزارش مجله سرگرمی بیژن میرباقری كارگردان برنامه استعدادیابی هنرپیشه، رقابت میان اپلیكیشن های حامی برنامه های رقیب این مجموعه را در توقف ناگهانی تولید و پخش آن بی تأثیر نمی داند.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، مجموعه تلویزیونی «هنرپیشه» با رویكرد تخصصی استعدادیابی در حوزه بازیگری به كارگردانی بیژن میرباقری و تهیه كنندگی محمدمهدی عسگرپور حدود یك سال است كه مراحل پیش تولید و تولید را برای پخش از شبكه نسیم طی می كند. حدود چند ماه پیش تیم تولید این مجموعه فراخوان خویش را منتشر نمود و تیزرهای آن هم از اواخر آذرماه از شبكه نسیم پخش گردید.
اواخر دی ماه اما خبرهایی درباره توقف تولید این برنامه عنوان شد و عسگرپور طی مصاحبه ای با خبرگزاری مهر ضمن تأیید این خبرها، تاكید كرد در حال رایزنی برای ادامه تولید این مجموعه است. حالا بیشتر از یك ماه است كه هنوز خبری از تولید مجدد این پروژه نیست و شبكه «نسیم» هم در این باره اطلاع رسانی جدیدی نكرده است.
كار به جایی رسید كه چندی قبل ۱۵۰ نفر از منتخبان مرحله اول این برنامه شامل جوانانی كه برای استعدایابی در عرصه بازیگری در این برنامه شركت كرده و موفق به عبور از مرحله مقدماتی شده بودند، در چارچوب یك نامه سرگشاده در فضای مجازی، اعتراض خویش را خطاب به عبدالعلی علی عسكری رئیس سازمان صداوسیما نسبت به توقف این پروژه مطرح نمودند. پس از این نامه هم شاهد هیچ واكنشی از سوی مسئولان سازمان صداوسیما نبودیم.
در همین رابطه گفتگویی با بیژن میرباقری كارگردان این مجموعه داشتیم و او از تلاش های یك ساله این تیم برای تولید برنامه ای اظهار داشت كه رقابت در آن می توانست چهره های جدیدی را به سینما و تلویزیون معرفی نماید.
طرحی كه از «خانه سینما» در ذهن عسگرپور بود
بیژن میرباقری در گفتگو با خبرنگار مهر در توضیحاتی از آغاز پیوستن خود به پروژه «هنرپیشه» اظهار داشت: وقتی من به پروژه دعوت شدم محمدمهدی عسگرپور بعنوان تهیه كننده انتخاب شده و تیم برنامه حدود یك سال بود كه در حال طی مراحل مختلف تولید برای انجام این پروژه بودند. البته این طرح از زمان خانه سینما در ذهن وی بود و می خواست به شكلی ظرفیت و علاقه به بازیگری را به چالش بكشد. پس از حضور من هم جلسات مختلفی برگزار و طراحی بخش ها و ابعاد مختلف این مسابقه آغاز و مفاد محتوایی و محورهای آن تنظیم شد.
حدود ۵ هزار نفر به فراخوان ابتدایی پاسخ دادند و در برنامه شركت كردند كه برای مرحله اول ۱۵۰ نفر را انتخاب كردیم كه می بایست طی تست دیگری به ۳۶ نفر می رسیدندوی با اشاره به هدف برنامه «هنرپیشه» خاطرنشان كرد: عسگرپور تلاش داشت این برنامه فراتر از جنبه های سرگرمی باشد و مقوله آموزش بازیگری اهمیت بسیاری در طراحی این برنامه برایش داشت.
میرباقری به شرایط تولیدی این پروژه هم اشاره و بیان كرد: حدود ۵ هزار نفر به فراخوان ابتدایی پاسخ دادند و در برنامه شركت كردند كه برای مرحله اول ۱۵۰ نفر را انتخاب كردیم كه می بایست طی تست دیگری به ۳۶ نفر می رسیدند و سپس رقابت را با آنها ادامه می دادیم.
وی اضافه كرد: برنامه ریزی برای حضور شركت كنندگان شهرستانی در این پروژه هم با سختی های فراوانی مواجه بود چون تلاش كردیم شریط اقامتشان را فراهم نماییم و شركت كنندگان بعد از انتخاب شدن در مرحله اول ظرف مدت سه هفته زیر نظر استادان حرفه ای در حوزه بازیگری آموزش دیدند. در این مرحله سه استاد در نظر گرفته بودیم كه سیما تیرانداز همچون این استادان بود كه چون نامش اطلاع رسانی شده بود در اینجا هم اسم او را می گویم.
تیم ۲۰ نفره نویسندگان «هنرپیشه»
وی با اشاره به حضور یك تیم ۲۰ نفره در حوزه نویسندگی عنوان كرد: ما یك تیم ۲۰ نفره نویسنده داشتیم و بخش عمده ای از متن ها زیر نظر ایوب آقاخانی و من نوشته می شد. این نویسنده ها شاگردان فرهاد توحیدی بودند كه قرار بود تمام متون نمایشی مسابقه را هم بنویسند و كارهای نمایشی شركت كننده ها با همراهی این نویسندگان نوشته شود تا مسابقه از سطحی جدی برخوردار شود.

كارگردان «هنرپیشه» با اشاره به دیگر آیتم های این برنامه كه تلاش شد برنامه ای حرفه ای را در همه بخش ها عرضه كند، اظهار نمود: ما آیتمی داشتیم كه در آن بزرگان عرصه بازیگری نكات و تجربه هایی را نسبت به این حوزه مطرح می كردند كه از اخلاق حرفه ای بازیگری تا اصول مهم را در بر می گرفت.
معاون سیما به شدت استقبال می كرد اما...
فارغ از این جزئیات اما مهمترین ابهام درباره مجموعه «هنرپیشه» توقف ناگهانی تولید و پخش آن است كه میرباقری در پاسخ به این ابهام توضیح داد: آقایان علی عسكری رئیس سازمان صداوسیما و احسانی مدیر شبكه نسیم باید در این باره پاسخگو باشند رئیس صداوسیما باید به احساسات این جوانان ما پاسخگو باشد كه پس از یك فرآیند طولانی مدت در این برنامه شركت كردند آموزش دیدند و به دوره بعد راه یافتند و به رغم امیدی كه داشتند حالا بلاتكلیف مانده اند. تیزرهای این مسابقه حدود یك ماه روی آنتن شبكه نسیم رفت و طبیعی است كه شوق و ذوقی را برای جوانان بوجود آورده بود اما ظاهرا سازمان صداوسیما نگرشی پیدا كرد كه برنامه استعدادیابی با محوریت بازیگری ضرورتی ندارد.
اگر دیدگاه سازمان این است كه برنامه استعدادیابی در زمینه بازیگری وجود نداشته باشد، چطور برنامه های دیگری در دیگر شبكه ها ساخته می شود؟ به نظرم حضور اپلیكیشن های رقیب كه حامی مالی این برنامه ها هستند هم می تواند باعث توقف برنامه ما شده باشداین كارگردان خاطرنشان كرد: مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی نسبت به تولید این مسابقه استقبال زیادی نشان داد و از بخش های مختلف آن خیلی تعریف كرد و گفت این برنامه اتفاق مثبتی را به وجود می آورد و چهره های جدیدی را به سینما و تلویزیون تزریق خواهد كرد، حتی متصور بود كه این برنامه در یك بازه زمانی ۵ ساله ادامه پیدا كند.
كارگردان «هنرپیشه» خاطرنشان كرد: شاید وجود رقابت بین برنامه های استعدادیابی علت توقف این برنامه باشد اما اگر دیدگاه سازمان این است كه برنامه استعدادیابی در زمینه بازیگری وجود نداشته باشد، چطور برنامه های دیگری مثل «كی هنرپیشه است» در شبكه دو و یا دیگر شبكه ها ساخته می شود؟ به نظرم حضور اپلیكیشن های رقیب هم كه حامی مالی این برنامه ها هستند دلیل دیگری است كه می تواند باعث توقف برنامه ما شده باشد.
میرباقری در ادامه اظهار داشت: گویی در چنین شرایطی رقابت بر سر این است كه كدام برنامه زودتر به آنتن می رسد! حالا این پروژه متوقف است و حدودا به اندازه یك اكیپ بزرگ فیلمسازی در این پروژه بیكار شده اند. هرچند بدتر از بیكاری این عوامل جوانانی هستند كه به امیدی در این پروژه شركت كرده بودند و حالا ناامید شده اند. ناامید كردن جوانان در شریطی كه ما مدام دم از امید می زنیم كار درستی نیست و با چنین تصمیماتی گویی رفتار ناامیدانه را تزریق می نماییم.
وی در انتها در پاسخ به اینكه این جوانان می توانند در برنامه های مشابه همچون «عصر جدید» كه حالا روی آنتن است شركت نمایند یا خیر؟ اظهار داشت: این جوانان زیر نظر استادان بازیگری آموزش دیده اند و كارشناسانی چون همایون اسعدیان كارگردان سینما و تلویزیون در «هنرپیشه» حضور داشتند. از سوی دیگر مگر معیار آموزش در حوزه بازیگری با معیار كسی كه شیرین كاری های دیگر می كند یكی است؟ برنامه «هنرپیشه» برنامه ای تخصصی در حوزه بازیگری است كه معیارها و استانداردهای آن مشخص است.

1397/12/10
20:15:10
5.0 / 5
4284
تگهای خبر: تخصص , تلویزیون , تولید , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز