اقلیت های دینی و جنگ اقتصادی

اقلیت های دینی و جنگ اقتصادی

به گزارش مجله سرگرمی یكی از بارزترین نمودهای همدلی و هویت جمعی ملت ایران، مواضع قاطعانه اقلیت های دینی در قبال جنگ اقتصادی امریكا ضد ایران است. نمایندگان جوامع اقلیت های دینی در حركتی خودجوش و هماهنگ، با صدور بیانیه هایی، ضمن محكومیت تحریم های اعمال شده ایالات متحده، بار دیگر بر حمایت و همراهی خود با نظام و ملت ایران برای پایداری و خروج سرافرازانه از این بحران تحمیلی، تاكید كردند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، این مواضع در كنار اعتراض به رویكرد مداخله جویانه اخیر وزارت خارجه آمریكا در قبال اقلیت های دینی و مذهبی در ایران، بیشتر از گذشته، نشان داد تمام ملت ایران، یكپارچه در كنار هم ایستاده اند. در ادامه، به بعضی از این اظهارات اشاره می شود:
بیانیه خلیفه گری ارامنه كاتولیك ایران
«اظهارات بعضی از مقامات آمریكا درباره حقوق اقلیت های دینی در ایران و نبود آزادی برای انجام مناسك دینی، ادعایی مغرضانه و بی اساس بوده و این درحالی است كه ارامنه كاتولیك كه پیروان یكی از ادیان توحیدی در ایران می باشند، با آزادی كامل به انجام مناسك و مراسم دینی و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و… پرداخته اند.
ارامنه كاتولیك، همسو با جامعه جهانی، نگرانی خویش را از اجرای تحریم های جدید كه سایه خویش را بر تمام آحاد ملت همچون اقلیت های دینی خواهد انداخت، ابراز می دارد. چونكه آحاد جامعه ارامنه كاتولیك ایران با اعمال تحریم های ظالمانه آمریكا در قبال كشور، مانند دیگر هم وطنانشان تحت فشار قرار خواهند گرفت.
نگاه آمریكا به اقلیت ها، نگاهی منفعت طلبانه است؛ تا جایی كه منافع آمریكا تأمین شود. به ظاهر از آنان جانبداری می كند ولی در موارد دیگر، آنان را قربانی سیاست های سلطه طلبانه خود می نماید كه نمونه های بیشمار آن، نظیر برخورد با رنگین پوستان در آن كشور، قابل مشاهده می باشد.
ما بعنوان عضوی از اعضای جامعه ادیان الهی، با توسل به درگاه خداوند متعال و دعا و نیایش، آرزومند تحقق نیافتن نیات و تصمیمات ناحق و یك جانبه ضد جمهوری اسلامی ایران بوده و خواستار به انتها رسیدن هر چه زودتر این وقایع، با عدم مداخلات آمریكا در امور كشورهای دیگر می باشیم.
صلح و آرامش و دوستی در بین انسان ها از خواسته های الهی است و هر آنچه باعث دشمنی، نفاق و نفرت مرگبار میان مردم گردد، محكوم است. با هم صدا شدن با تمام ملت های صلح طلبی كه مدافع چنین اصولی هستند، خواستار همزیستی مسالمت آمیز، همراه با استقلال كشور در پناه صلح و آرامش هستیم.
سركیس داویدیان، اسقف و رئیس شورای خلیفه گری ارامنه كاتولیك ایران»
بیانیه جامعه ارامنه تهران و شمال
«با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انقلابی كه برخاسته از اراده واقعی مردم و رهبری بصیر و فرانگر امام خمینی (ره) بود، و تجربه عمیق هشت سال دفاع مقدس ملت ایران از هر دین و قوم با متبلور ساختن وحدت و یكدلی ملی، و با تقدیم هزاران شهید انقلاب و جنگ و ایثارگر و جانباز و آزاده، ثابت كرده كه وجودی است یكپارچه و در سایه حضرت حق، حیات خویش را هدفمند و در جهت عدل و آزادگی ای می داند كه اراده خداوند برای بندگانش است.
حال و بعد از سر گذراندن این تجربیات و فشارهای ظالمانه استكبار و تحریم ها و موضع گیری های جانبدارانه آمریكا كه ملت بزرگ ایران، استقلال و خودباوری خویش را ظاهر ساخته است، آمریكا با تبلیغات و تحریم های دوباره اقتصادی و بدعهدی، تلاش در به زانو در آوردن انقلاب و ملت ایران دارد؛ تلاشی كه تجربه گهربار انقلاب و دفاع مقدس بر واهی بودن آن دلالت دارد.
جامعه ارامنه تهران و شمال ایران باور دارد كه این دفعه هم ملت شریف و بزرگوار ایران از هر دین و آئین، یكدلانه و استوار و در سایه هدایت های جامع نگر رهبری انقلاب از این مرحله با سرافرازی عبور خواهد نمود و توطئه های دشمنان ایران، كه برخی همسایه ها هم بیهوده و شاید با وحشت نابجایی كه از پیروزی ها و اعتماد به نفس ملت ایران حس كرده اند، آب در آسیاب آنان می ریزند، بی اثر خواهد شد.
شورای خلیفه گری ارامنه تهران با پشتیبانی از تمامی تلاش های همه جانبه ملت و دولت ایران در جهت حفظ استقلال و تحقق اراده برحق مردم ایران، اعلام می دارد كه جامعه ارامنه همچون گذشته، یكپارچه و یكدل در كنار ملت بزرگ ایران گام خواهد برداشت.
شورای خلیفه گری ارامنه تهران»
پیام محكومیت و اعلام همبستگی اسقف «سیبوه سركیسیان»
«دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریكا، اوایل اگوست در اقدامی كه نشان دهنده شخصیت غیر قابل اعتماد و بی ثبات او می باشد، برقراری مجدد تحریم های هسته ای ضد ایران را با هدف مقابله با اراده مبارز، مقاوم و خلاق ملت ایران اعلام نمود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریكا قبل از این در ماه می گذشته هم بر خلاف خواست اكثریت مردم كشورش، خروج آمریكا از توافق هسته ای با ایران را اعلام نمود. متأسفانه باید تاكید نمود كه اقدامات و عملكرد دونالد ترامپ، بسیار به دور از اخلاقیات انسانی قرار دارد. شعار «نخست آمریكا» و «آمریكا قبل از همه چیز» با تولید فضای ملی گرایی، تبعیض و بیگانه ستیزی، ابتدایی ترین حقوق انسانی را پایمال می كند.
ادیان توحیدی، مروج صلح، دوستی، همزیستی و همكاری میان انسان ها هستند. شعار «نخست آمریكا» و «آمریكا قبل از همه چیز»، بیشتر از همه حكایت از روحیه خود بزرگ بینی، جاه طلبی و همینطور تحقیر ملت های دیگر دارد. این اقدام دونالد ترامپ بر خلاف آموزه های مسیحی و همینطور اصول انسانی بوده و ما به تبعیت از اصول انسانی و مسیحی، این اقدام ظالمانه و غیر انسانی رئیس جمهوری آمریكا را محكوم كرده و به نمایندگی از جامعه ارامنه، از رهبران جهان می خواهیم تا مانع از ادامه چنین اقداماتی شوند.
همینطور از رویكرد قاطع و محكم رهبران اتحادیه اروپا، همچون انگلیس در مخالفت با خروج آمریكا از برجام، قدردانی می نمائیم.
بی تردید، ملت ایران كه ریشه در تمدنی سه هزار ساله دارد، موفق به غلبه بر توطئه هایی خواهد شد كه در پشت پرده آنها رژیم صهیونیستی و اصول و سیاست های نژادپرستانه غیرانسانی آن قرار داشته و حقوق دیگران را پایمال می كنند.
ایمان داریم كه ملت های صلح طلب و بشردوست هم در كنار ما، همبستگی خویش را با ملت بزرگ ایران اعلام و رویكردهای غیر انسانی رئیس جمهوری آمریكا را محكوم خواهند كرد.
اسقف اعظم سیبوه سركیسیان
خلیفه ارامنه تهران»
اظهارات «كارن خانلری»، نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی
«طی روزهای اخیر، بار دیگر سران كاخ سفید برای دستیابی به اهداف سیاسی خود، به مبحث اقلیت های دینی در ایران اشاره كرده و مطالب ناحق و ناروایی را مطرح نموه است. ترامپ با یاوه سرایی، مدعی شده حقوق اقلیت ها در ایران رعایت نمی گردد، این در شرایطی است كه اگر كسی كوچك ترین مطالعات میدانی در ایران داشته باشد، می فهمد حقوق مذهبی، دینی و آزادی های سیاسی و اجتماعی اقلیت ها در ایران به صورت كامل رعایت می شود. حقوق اقلیت های مذهبی در ایران رعایت می گردد و از این نظر مشكلی نداریم. اگر بر فرض مشكلی هم وجود داشته باشد، می توانیم در داخل آنرا حل نماییم و نیازی به خارجی ها نداریم… در حوزه مذاكره با آمریكا نیاز داشتیم كه خطوط سیاسی و راهبردی اصلی نظام، ترسیم و تدوین شود، چراكه در گذشته، عده ای به دنبال انجام مذاكره با آمریكا بودند و از محاسن آن می گفتند و عده ای هم به صورت كامل مخالفت می كردند.
رهنمودهای مقام معظم رهبری در حقیقت، خطوط سیاسی و راهبردی كلان نظام را در این حوزه ترسیم كرد و برای همگان، اتمام حجت و فصل الخطاب است و دیگر نباید بحثی درباره مذاكره با آمریكا، حداقل در زمان حضور دولت فعلی این كشور مطرح شود.» «آمریكا باوجود تلاش هایی كه برای منزوی كردن كشور ما در قالب ملاقات ها و اجلاس نیویورك داشت، ولی موفق نشد. این كشور تلاش می كند، جبهه ای متحد ضد ایران به دست آورد و یكی از اقدامات مهمی كه می توانیم ضد این كار انجام دهیم این است كه انسجام داخلی خویش را حفظ كنیم… واكنش های داخلی، نشان دهنده شعور بالای سیاسی جریان های كشور است كه می توان باوجود انتقادهایی كه از دولت داریم-كه نماد دموكراسی در كشور ماست- در موضوعات ملی، انسجام خویش را حفظ نماییم.» «آمریكا نمی تواند با اعمال تحریم به مطامع موردنظر خود برسد، چراكه مردم ایران، به سادگی از ارزش ها و آرمان های والا و مقدس خود چشم پوشی نخواهندكرد.»
«هیچ جنگی میان ایران و آمریكا اتفاق نخواهد افتاد، اما اگر جنگی هم رخ دهد، مانند گذشته، اقلیت های دینی در صف نخست دفاع از كشور حضور خواهند داشت».
پیام انجمن موبدان تهران و اعلام همبستگی با ملت
«انجمن موبدان تهران در پیامی با اشاره به دین سپندینه زرتشتی كه «پیمان شكنی» را ناشایست دانسته است و از بدترین كارها در جهان می شناسد، پیمان شكنی دونالد ترامپ در پابندی به مفاد «پیمان نامه برجام» را محكوم و با ملت ایران اعلام همبستگی كرده است.
متن كامل پیام انجمن موبدان تهران در دنباله آمده است:
به خشنودی اهورامزدا
محكومیت پیمان شكنی رئیس جمهور آمریكا و اعلام همبستگی با ملت ایران
بدون شك خداوند بزرگ، انسان را با بخشیدن دو نیروی بی همانند «خرد (عقل) و وجدان (دین)»، از سایر موجودات، كامل تر آفریده تا بتواند با اندیشه روشن، جهان هستی و قوانین حاكم بر آنرا درك كند. خرد خود را به علوم عقلی مجهز نماید و وجدان خویش را هشیار كند و بیدار نگاه دارد، ضمن اینكه به دنبال سود خویش است، دست كم هرچه بخود نمی پسندد را به دیگران هم نپسندد. «راستی جو و نیكی افزا باشد.».
همه پیام آوران خدایی آمده اند كه انسان ها را انسانیت و اخلاق نیكو آموخته، فضای یكتایی تولید كرده، مردم را به سمت راستی و نیكی و جهان را به سمت پیشرفت و آبادانی رهنمون باشند. دین سپندینه زرتشتی، «پیمان شكنی» را «مهر و دروج» دانسته، از بدترین كارها در جهان می شناسد. پیمان شكنی دونالد ترامپ در پایبندی به مفاد «پیمان نامه برجام» كه بعد از سال ها گفتگوی سران كشورهای ۵+۱، بر پایه قوانین بین المللی به دست آمده و به امضای ریاست جمهور و وزیر امور خارجه وقت آمریكا رسیده و مورد تصویب نمایندگان كشورها و همچون نماینده وقت آمریكا در سازمان ملل متحد قرار گرفته بود، از بزرگ ترین پیمان شكنی های تاریخ می باشد كه جز فشار آوردن مادی و معنوی به مردم میهن دوست، سخت كوش، كار آفرین و صلح جوی ایران و بی اعتماد كردن دیگر مردمان نیك اندیش و نیك گفتار و نیك كردار جهان، نسبت به رئیس جمهور آمریكا، هیچ نتیجه دیگری در برنداشته و نخواهد داشت.
خوشبختانه، مخالفت كشورهای اروپایی با خروج دونالد ترامپ از پیمان برجام، نكوهش جهانی را نسبت به این تصمیم خودخواهانه، انحصارطلبانه و غیر مسئولانه رئیس جمهور آمریكا، به دیگر مردمان دانا و صلح دوست جهان آشكار ساخت.
جامعه زرتشتیان ایران كه بر پایه قوانین حاكم بر كشور جمهوری اسلامی ایران، در برگزاری آئین ها، آموزش های دینی و احوال شخصیه، از حقوق شهروندی برخوردار بوده، مورد حمایت حكومتگران و دولت مردان جمهوری اسلامی ایران می باشند، این عمل غیرانسانی و جنگ طلبانه رئیس جمهور آمریكا را محكوم كرده، مراتب همبستگی خویش را با اقشار ملت شریف ایران و دیگر پیروان ادیان توحیدی جهان كه طالب صلح و آشتی و تعامل، در استقرار آرامش گیتوی و آسایش معنوی جهانیان هستند، اعلام می دارد.
تردیدی نداریم كه دولتمردان باتدبیر ایران، با درایت وصف ناشدنی كه در همه زمینه های سیاسی، حقوقی و اقتصادی به كار خواهند گرفت، قادر خواهند بود كه راستی و نیكی و داد را بر دروغ و بدی و بیداد، پیروز گردانند.
در پناه یزدان پاك
انجمن موبدان تهران
موبد دكتر اردشیر خورشیدیان»

سخن پایانی
همزیستی وحدت بخش پیروان اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در ایران، بُرنده تر از هر سلاح و قویتر از هر عنصری، سال هاست نگرانی و ترس را به جان معاندان انداخته و به همین خاطر از هر شگرد و ابزار و فرصتی برای ضربه به آن بهره جسته اند. آنچه در این پرونده گذشت، تنها نمود كوچكی بود از نگرش پیروان ادیان توحیدی به ایران و نظام اسلامی و البته سندی قاطع بر عرق ملی و روحیه همدلی و یكپارچگی حاكم بر ملت ایران، شامل مسلمان، مسیحی، زرتشتی و كلیمی. مروری بر نقش آفرینی اقلیت های دینی در انقلاب و سال های دفاع مقدس، سرنخ را برای كشف ریشه های یكدلی امروزشان در نبرد اقتصادی و روانی جریان استكبار ضد ایران به دست می دهد. این نهال در انقلاب كاشته شد و امروز در مقابل تندبادها نه تنها رشد می كند بلكه مقاوم تر و تنومندتر از قبل خواهد شد.



1397/11/10
00:19:03
5.0 / 5
4854
تگهای خبر: اجرا , تولید , فرهنگ , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز