همایشی در ۳۰ سالگی نامه ی امام(ره) به گورباچف

همایشی در ۳۰ سالگی نامه ی امام(ره) به گورباچف

مجله سرگرمی: آیین نكوداشت سی امین سالگرد ارسال نامه تاریخی بنیانگدار انقلاب اسلامی به گورباچف با مشاركت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و موسسه فرهنگی اكو در حرم مطهر امام خمینی(ره) پنجشنبه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۶ انجام می شود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی اكو، محمد محمودی، سخنگوی این مؤسسه، بیان كرد: این مراسم تحت عنوان «مصلح شرق» با هدف بررسی تاثیرات بی بدیل نوین انقلاب اسلامی در بین كشورهای اسلامی به خصوص حوزه تمدنی اكو با حضور تعدادی از سفرا و دیپلمات های كشورهای اسلامی و سخنرانی یادگار امام(ره) برگزار می گردد.
او با اشاره به جایگاه ویژه دیپلماسی عمومی در حوزه وظایف این نهاد بین المللی بیان كرد: تاكیدات رهبر معظم انقلاب بر گسترش روابط برادرانه با كشورهای اسلامی به خصوص در حوزه تمدنی اكو، چراغ راه برگزاری همایش «مصلح شرق» است و بازخوانی ابعاد نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف می تواند گام موثری در تبیین مجدد قدرت نرم انقلاب اسلامی باشد.
محمودی با اشاره به حضور سفرا و دیپلمات های كشورهای اسلامی در همایش مصلح شرق، اضافه كرد: این همایش فرصتی را برای مرور اهمیت حمایت های بی چشم داشت جمهوری اسلامی ایران به كشورهای استقلال یافته از شوروی سابق فراهم خواهدنمود.
سخنگوی مؤسسه فرهنگی اكو با اشاره به ابتكار عمل دكتر محمدمهدی مظاهری رئیس این نهاد بین المللی در پیشنهاد برگزاری همایش «مصلح شرق» ابراز امیدواری كرد: این همایش در آینده به سمبلی برای تبیین سیاست های برادرانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه منجر شود.
پیمان اكو با حضور ده كشور جمهوری اسلامی ایران، تركیه، آذربایجان، ازبكستان، قزاقستان، قرقیزستان، تركمنستان، تاجیكستان، افغانستان و پاكستان یكی از قدیمی ترین پیمان های منطقه ای در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و علمی است.



1397/10/30
13:58:41
5.0 / 5
5083
تگهای خبر: سفر , فرهنگ , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز