خواسته وزیرفرهنگ و ارشاد از دیگر وزارتخانه ها؛

پیوست های فرهنگی همراه با توسعه اقتصادی در چابهار لحاظ شود

پیوست های فرهنگی همراه با توسعه اقتصادی در چابهار لحاظ شود

مجله سرگرمی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سایر وزارتخانه ها خواست با پیوست های فرهنگی پروژه های توسعه فرهنگی را همراه با توسعه اقتصادی در چابهار پیش ببرند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا- سید عباس صالحی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های چابهار، كنارك، سرباز و قصرقند در سالن همایش های بندرچابهار اضافه كرد: چابهار اهمیت خاصی در زمینه های مختلف دارد و هنرمندان آن باز نقش آفرین خوبی هستند و همیشه خوش می درخشند.
ایشان سپس با اشاره به اینكه تمام توجه ها به توسعه چابهار معطوف شده است چونكه توسعه سیستان و بلوچستان را به دنبال دارد، اظهار نمود: چابهار را دریچه توسعه ملی می دانیم باید نسبت های آنرا با فرهنگ و جامعه رصد نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: توسعه چابهار رویكرد ملی است كه نقش موثری در دیپلماسی شمال و جنوب دارد.
صالحی در ادامه بیان كرد: چابهار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به صورتی كه رئیس جمهوری تاكید ویژه ای برای توسعه این شهرستان دارند.
وی بیان كرد: چابهار خاصیت های فرهنگی و هنری بسیار زیادی دارد كه نیازمند نگاه ویژه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اهتمام و نگاه ویژه دولتمردان به پروژه های توسعه ای منطقه سال به سال در حاكمیت و دولت تقویت میگردد.
صالحی اشاره كرد: هم اینك سیستان وبلوچستان حركت به سمت كم كردن فاصله هاست و این استان كم كم به سمت شاخص های ملی و استاندارد قدم بر می دارد.
وی از استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مجلس و فرمانداران استان خواست با نگاه های فرهنگی و مثبت خیلی از مشكلات را مرتفع كنند.
صالحی با اشاره به تهیه تفاهمنامه ای با منطقه آزاد چابهار اضافه كرد: باید چابهار به یكی از پایگاه های مد و لباس و مدرسه هنر تبدیل گردد و در این رابطه همكاری لازم را انجام می دهیم.
وی افزود: حوزه فرهنگ و هنر باید یكی از مهمترین محرك های اقتصادی این استان باشد تا مسائلی چون بیمه هنرمندان، پشتیبانی از فرهنگ های بلوچی، پشتیبانی از هنرمندان و معیشت آنان و اقتصاد فرهنگ و هنر بصورت طبیعی تر در گردش باشد.
صالحی اشاره كرد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا به مسیر قابل اطمینان تری برسیم و توسعه فرهنگی و توسعه اقتصادی همراهی بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: توسعه فرهنگی در چابهار نیاز است و باید پیش نیازهای آن بخوبی ارزیابی و تحلیل شود تا مشكلات دیگر پیش نیاید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان كرد: رئیس جمهوری همیشه در مورد توسعه چابهار حرف می زند و مسئولان نگاه خوب و توسعه ای به این منطقه دارند.




1397/09/17
20:28:59
5.0 / 5
4551
تگهای خبر: فرهنگ , همایش , هنرمند , وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز