بازی بر وزن بسكتبال و فوتبال

بازی بر وزن بسكتبال و فوتبال

مجله سرگرمی: بیشتر تولیدكنندگان اسباب بازی با الگوبرداری از طرح های خارجی و كمی هم تغییرات در آن، محصولی را تولید و روانه بازار می كنند. با این وجود افرادی هم اسباب بازی هایی طراحی می كنند كه صفر تا صد طرح را خودشان انجام می دهند اما برای تولید آن با مشكلاتی مواجهند.


اسباب بازی ها به سبب درگیری با ذهن و فكر كودكان، كالای فرهنگی مهمی محسوب می شوند و باید به طراحی و تولید آن توجه بیشتری نشان داد. این در شرایطی است كه بیشتر اسباب بازی های تولید شده در داخل كشور كپی از طرح های خارجی هستند. اما افراد خلاقی كه با وجود حداقل امكانات دست به طراحی بزنند، كم نیستند. این افراد معمولا در بخشی از محل زندگی خود و با استفاده از مواد اولیه داخلی نمونه ای از ایده ای كه داشته اند را خلق می كنند كه در جشنواره ها و نمایشگاه ها باز با استقبال مواجه میگردد اما كسی برای تولید آن پا پیش نمی گذارد.
برای مثال یك مخترع، یك اسباب بازی ساخته كه سبب افزایش تمركز، تقویت حافظه، تخلیه هیجان و احداث نشاط میگردد و مورد توجه بسیاری هم قرار گرفته اما هنوز تولید كننده ای برای سفارش آن پا پیش نگذاشته است.
دستگاه پیچیده ای نیست. یك كیسه هوا دارد كه داخلش فنر كار گذاشته شده و با دستگیره ای به صفحه ی پرتاپ توپ هدایت می شود، با فشار روی كیسه هوا توپ پرتاپ و با هدف گذاری، گل میگردد.
كامران تمری درباره این دستگاه كه اسمش را «ایربال» گذاشته است، به ایسنا، می گوید: قبل از اختراع ایربال، چهار دستگاه دیگر هم اختراع كرده ام. به دنبال خوراك فكری بودم كه ذهنم به اسباب بازی ها معطوف شد.
او كه فارغ التحصیل رشته فنی است، ادامه می دهد: زمانی كه برنامه های تلویزیونی را می دیدم متوجه شدم همه ی اسباب بازی ها شبیه به هم هستند، بنا بر این یك روش بازی به ذهنم آمد كه آنرا كم كم پرورش دادم، به شكل و كاربردش فكر كردم و در نهایت دستگاه «ایربال» كه همان توپ و هوا است، شكل گرفت.
این مخترع بیان می كند: این دستگاه را بر وزن فوتبال و بستكبال انتخاب كردم، چونكه باید معمولا اسمی انتخاب نماییم كه ماهیت اثر را نشان دهد. حدود دو ماهی این بازی اختراع و در شورای نظارت بر اسباب بازی به ثبت رسیده است و نمونه ی داخلی وخارجی هم ندارد. كاملا ابتكاری است و حتی یك درصد هم از بازی های دیگر وام نگرفته ام.
تمری با اشاره به اینكه توپ و هوا در مدرسه ها، مهد كودك ها، شهر بازی ها و فروشگاه ها قابل نصب است، ادامه می دهد: این دستگاه در مدت زمانی كه جشنواره اسباب بازی ها برگزار گردید مورد توجه مخاطبان كودك و بزرگسال قرار گرفت. می توان در نمونه های بعدی آنرا برای خانه ها باز طراحی كرد. قصد من معرفی این دستگاه بود تا اگر تولید كنندگان به دنبال یك اسباب بازی ایرانی هستند، آنرا سفارش دهند.
او می گوید: توپ و هوا یك بازی فكری است كه با توپ اجرا میگردد. هیچ محدودیت جنسی و سنی ندارد و تمام گروه های سنی حتی سالمندان هم می توانند از آن استفاده كنند. این بازی را می توان یك یا دو نفره یا حتی به شكل گروهی اجرا كرد و در هر سایزی درست میگردد. در جشنواره ملی اسباب بازی از آن بازی استقبال شد، حالا باید دید تولید كننده ای پیدا میگردد از آن حمایت كند یا نه.
این طراح، طرح جدید خودرا بتازگی در نمایشگاه اسباب بازی ها هم به نمایش گذاشت.





1397/09/12
22:01:30
5.0 / 5
4409
تگهای خبر: اجرا , اسباب بازی , بازار , تلویزیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز