سومین شب فستیوال آینه دار و موسیقی دامنه های شمالی البرز

آن مرد بی ساز آمد

آن مرد بی ساز آمد

به گزارش مجله سرگرمی كی قباد میردار نوازنده نی كه فراموش كرده بود سازش را همراه خودش از منطقه دلیر و الیتِ مازندران بیاورد، خودش را به تالار رودكی رساند و با بهمن سام دلیری خواننده دیگر این منطقه قطعاتی را اجراء كردند كه مخاطبان شان را تحت تاثیر قرار دادند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، چراغ سانس اول سومین شب فستیوال آینه دار با موسیقی و آیین های مردمی مازندران روشن شد. این اجراء با لالایی خوانی زنان مازنی آغز شد و با اجرای آیین مراسم عروسی این منطقه به اوج رسید. گروه آیینی ای را كه با موسیقی این منطقه مثل تشت زنی، كشتی گیری، مراسم حنابندان و اصلاح سر داماد همراه بود، حرمت یوسفی، فاطمه فغانی، آزاده حسن نژاد، ستاره حیدری، زهرا فضلی، فاطمه، سجاد و شهباز پاریاو فلاح، یلدا طاهری، زلیخا مظفری، لیلا مظفری، ساغر حسینیان، سجاد و اكبر حسنی، محمد الیاسی، مهدی كارگر و هستی حسن نژاد به سرپرستی علی حسن نژاد به صحنه بردند.
در بخش دیگر سانس اول، حسین بندگی كمانچه به دست به همراه علی رضا میرشكاری با لباس های خاص منطقه مازندران به صحنه آمدند و موسیقی گوداری را اجراء كردند. بندگی كه شغلش شوپه (نگهبان مزرعه) است ۶۰ سال دارد و همچنان دست به كمانچه ای كه سه سیم دارد، می گردد.
پرویز عبداللهی - نوازنده قرنه و سرنا كه همچنان بعضی از عروسی های مازندارن با سازهای او برگزار می گردند نیز، به همراه همسرش گلدسته زارع - نوازنده دِسَر كوتِن- و فرزندش امیر ارسلان عبداللهی - نوازنده تنبك- آخرین اجرای نخستین سانس از سومین روزِ پنجمین فستیوال آینه دار را به عهده داشتند.
همینطور گروهی كه قرار بود شادیانه های گوداری مازندران را اجراء كنند، به برنامه نرسیدند و قرار شد این گروه در چهارمین شب به صحنه بروند.
سانس دوم اجراهای سومین شب فستیوال آینه دار با اجراهای سه روایت نی توسط پیشكسوتان منطقه تالش همراه شد.
موسیقی و آیین های مردمی مازندران

1397/09/12
14:51:52
5.0 / 5
4483
تگهای خبر: اجرا , تالار , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز