رونمایی از نشان ملی مهتاب در جشنواره مد و لباس

رونمایی از نشان ملی مهتاب در جشنواره مد و لباس

مجله سرگرمی: نشان ملی مهتاب با آغاز روند اجرایی تفاهم نامه بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و منطقه آزاد چابهار، در هشتمین جشنواره مد و لباس فجر رونمایی می گردد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه بررسی روند اجرایی تفاهم نامه بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد چابهار با حضور سیدمجتبی حسینی- معاون امور هنری و عبدالرحیم كردی- مدیرعامل منطقه آزاد چابهار برگزار گردید.
در این جلسه، مقرر شد اولین دوره مدرسه عالی طراحی مد و لباس و صنایع خلاق با عنوان خرده فرهنگ ها و نقش آن در مبحث طراحی پارچه و لباس (دوخت و دوز) برگزار گردد. در این دوره 20 نفر از دست اندركاران طراحی مد و لباس در یك روز كارگاهی برنامه هایی را اجرا می كنند. این بخش كه اولین مستركلاس مدرسه عالی طراحی مد و لباس و صنایع خلاق مكران است در دو دوره پنج روزه برگزار می گردد.
مجوز مدرسه عالی طراحی مد و لباس و صنایع خلاق در این جلسه به عبدالرحیم كردی- مدیر عامل منطقه آزاد چابهار- اعطا شد و بر این اساس، مدرسه عالی طراحی مد و لباس در منطقه آزاد چابهار شروع به كار كرد و شورای راهبردی مدرسه عالی طراحی مد و لباس تعیین شد.
همچنین در این جلسه در جهت اجرای تفاهم نامه قرار شد نشان ملی مهتاب (با نام و یاد مهتاب نوروزی، سوزن دوز اهل سیستان و بلوچستان) در هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر كه بخشی از آن در چابهار برگزار می شود، اهدا شود. نشان ملی مهتاب هر سال با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط منطقه آزاد چابهار در حوزه دوخت و دوزهای بومی در سطح ملی و منطقه ای برگزار می گردد.
تفاهم نامه همكاری معاونت امور هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد چابهار با محوریت و برای همكاری ویژه در عرصه مد و لباس با عنایت به مزیت های نسبی منطقه، پیشینه تاریخی و مشخصه های اجتماعی و فرهنگی چابهار در زمینه مد و لباس، پارچه و تزیینات لباس تیرماه امسال به امضا رسید و هم اكنون به مرحله اجرا رسیده است.
این تفاهم نامه در چهار سرفصل است. سرفصل نخست تولید نهادی برای معرفی مد و لباس و طراحی و تزیینات وابسته در منطقه آزاد چابهار است. همینطور با عنایت به اینكه موزه ای در این منطقه در حال ساخت است گالری هایی از موزه به مد و لباس اختصاص پیدا می كند تا به صورت دائمی و در سطح ملی، طراحی ها و تزیینات مد و لباس را معرفی نماید.
سرفصل دوم، تفاهم نامه تولید مدرسه عالی هنر است كه رویكرد اصلی آن احیای نظام استاد و شاگردی و استفاده از مدرسان ملی، شاخص و متخصص در زمینه مد و لباس است.
سرفصل سوم تفاهم نامه همكاری برای تولید آتلیه ها و كارگاه های مربوط به حوزه مد و لباس و صنایع وابسته است، تمهید و پیش بینی بازار مناسب عرضه به صورت بازارهای دائمی و مجازی و رویدادهای متناسب عرضه مانند نمایشگاه ها سرفصل چهارم این تفاهم نامه است.
همچنین بر طبق این تفاهم نامه بخشی از هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر امسال در چابهار برگزار می گردد.
این تفاهم نامه بر مبنای مطالعات انجام شده و با عنایت به پیشینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی منطقه چابهار در زمینه لباس و تزیینات آن و به منظور مستند كردن و معرفی سنت های هنری ایران در حوزه مد و لباس و تزیینات آن انجام شده است. هم اكنون زنان بسیاری در استان سیستان و بلوچستان در خانه های خود در زمینه پارچه و سوزن دوزی و طراحی های هنری پارچه فعالیت می نمایند.



1397/07/21
15:32:25
5.0 / 5
4560
تگهای خبر: اجرا , بازار , تخصص , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز