در ادامه رویداد كوچه فستیوال ؛

چند گروه هنری در بمبئی برنامه اجرا می كنند، توضیحات احسان عبدی پور

چند گروه هنری در بمبئی برنامه اجرا می كنند، توضیحات احسان عبدی پور

مجله سرگرمی: تعدادی از هنرمندان بوشهری با حضور در كشور هندوستان در قالب ویژه برنامه فرهنگی هنری از بوشهر تا بمبئی چند كنسرت برگزار می كنند.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، تعدادی از هنرمندان بوشهری با حضور در كشور هندوستان در قالب ویژه برنامه فرهنگی هنری «از بوشهر تا بمبئی» به اجرای چند كنسرت می پردازند. اكران فیلم­ های كوتاه و بلند سینمای بوشهر، نشست با سینماگران و تهیه­ كنندگان سینما، اجرای مشترك موسیقی توسط گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان و نوازندگانی از كشور هند، سخنرانی ایرج صغیری از كارگردانان تئاتر و نویسنده ادبیات داستانی و برگزاری نمایشگاه عكس، اجزای اصلی این هفته­ فرهنگی است كه از هفتم تا یازدهم سپتامبر در شهر بمبئی هند در حال برگزاری است. این رویداد فرهنگی در ادامه ویژه برنامه «كوچه فستیوال» بوشهر برگزار می گردد كه عنوان كلی آن «كوچه كالچر» به انتخاب احسان عبدی ­پور كارگردان سینما است.
احسان عبدی پور فیلمساز بوشهری كه یكی از هنرمندان حاضر در این رویداد است، درباره انتخاب عنوان «كوچه كالچر» اظهار داشت: ذات این انتخاب به ذات حركت ما مرتبط می باشد. این حركت هنری اتفاقی است كه دلیل وجودی­ و جایگاهش را از توده­ مردم، می­ گیرد. البته سال قبل هم برنامه­ ای تحت عنوان «كوچه فستیوال» برای موسیقی برگزار كردیم كه محل برگزاری­ اش در كوچه­ های شهر بوشهر بود. گرچه در این رویداد تا حدودی از حمایت مالی شهرداری بوشهر برخوردار بودیم اما خیلی از دوستان من با هزینه شخصی ­شان آمدند. نكته دیگر این­كه هیچ­كس دستمزدی دریافت نكرده­ است. حتی یك نفر مثل محسن شریفیان اجرای كانادایش را محدود كرد تا «كوچه كالچر» به سرانجام برسد.
وی افزود: ما فكر كردیم وقتی در گذشته ­ها، هیچ وسیله ارتباطی وجود نداشته، ۲ شهر بوشهر و بمبئی ارتباطات اقتصادی و فرهنگی بسیاری داشته ­اند و به ­نظرم ملت ­ها خودشان بهتر از دولت­ ها می ­توانند مسائل را حل كنند. این اوضاع بد اقتصادی و تنزل ارزش ریال، هزار بدی دارد، ولی یكی از خوبی ­های محدودش این ا­ست كه گلدِن تایمِ جذب توریست و گردشگر است.

1397/06/17
18:58:12
5.0 / 5
4493
تگهای خبر: اجرا , تئاتر , فرهنگ , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز