جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران فراخوان داد

جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران فراخوان داد

مجله سرگرمی: فراخوان «سی پال نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران» در ۶ بخش با محور الهام از هنر و اصالت هنر ایرانی منتشر گردید.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران، این فراخوان شامل بخش های طراحی و تصویرسازی لباس، طراحی و تصویرسازی كیف و كفش، طراحی و تصویرسازی زیورآلات و جواهرت، عكاس مد، مدنویسی و آكسسوار است.
خاتون شهبازی- دبیر این جشنواره- درباره ایده برگزاری آن اظهار داشت: در طول تحقیق و تجربه كاری كه در حوزه مد و لباس داشتیم، متوجه شدیم كه درسراسر ایران فعالان مد و لباس بسیاری وجود دارند كه بسیار خلاق و توانمند و كارآفرین هستند. اما آن گونه كه باید كارشان در معرض دید مخاطبان قرار نگرفته است. این مورد ارتباط مستقیمی با رونق اقتصادی كار آنها دارد. بنابراین تصمیم گرفتیم كه شرایطی را برای این افراد تولید نماییم تا بتوانند خلاقیت خودشان را بروز دهند و با مخاطب ارتباط برقرار كنند.
عضو و بازرس انجمن مؤسسات مد و لباس ایران درباره اینترنتی بودن جشنواره اعلام نمود: از آنجایی كه تمایل داریم از سراسر ایران كار انتخاب نماییم و امكان حضور فعالان حوزه مد و لباس را از سراسر كشور فراهم گردد بنابراین برای سهولت، ارسال آثار در قالب عكس به شكل اینترنتی در نظر گرفته شده است. این روش برای فعالان مد و لباس از نظر اقتصادی به صرفه است. حذف انبارداری و امنیت آثار همچون مزیت های اصلی این جشنواره اینترنتی است.
او افزود: استفاده و شناسایی پتاسیل فضای مجازی در توسعه كسب و كار فعالان مد و لباس موثر خواهد بود البته چند وقتی است كه فضای كسب و كار از امكانات فضای مجازی بهره می برد، اما عموما كسب و كارهای حوزه مد و لباس سنتی هستند. پیش بینی می گردد اگر از فضای مجازی به شكل قاعده مند استفاده شود، فرصت های بیشتری در اختیار فعالان قرار می گیرد و دفتر كار آنها محدود به یك نقطه جغرافیا نخواهد بود. در این صورت افراد بیشتری كارهای آنها را می توانند ببیند و حتی روابط بین المللی برایشان میسر خواهد شد.
شهبازی با اشاره به اینكه مهلت ارسال آثار تا ۱۰ مهرماه ۹۷ است، اضافه كرد: آثار برگزیده از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه به نمایش در می آید. جشنواره دارای سایت رسمی است كه فعالان مد و لباس در زمینه­های مختلف می­تواند ده اثرشان را در قالب عكس كه با چهارچوب و قواعد فراخوان جشنواره همسو است در سایت جشنواره بارگزاری كنند و در بخش ویژه یا آزاد شركت دهند. در مرحله بعد هیات داوران پس از بررسی آثار رای خویش را اعلام خواهند كرد. سپس از این هنرمندان می خواهیم كه اثر برگزیده هیات داوران را جهت نمایش در جشنواره برای ما ارسال نمایند. توجه به هنر و اصالت ایرانی محور اصلی «جشنواره سی پال» است. الویت بعدی نوآوری و خلاقیت طراح و فعالان این عرصه است.
مدیر مسئول موسسه هنری «چیامد» درباره محورهای فراخوان جشنواره اعلام نمود: درفراخوان جشنواره تلاش كردیم به هیچ عنوان مانع خلاقیت طراحان حوزه مد و لباس نباشیم. از شركت كنندگان خواسته ایم كه شناسنامه اثر را كه شامل توضیح تخصصی طراحی، منبع الهام، مواد اولیه استفاده شده است، در بخش توضیحات وارد كنند.
شهبازی با اشاره به كاربرد اجتماعی بودن لباس ها به ذائقه سازی مخاطب اشاره كرد: كشور ما در حوزه مد و لباس درحال رشد و شكوفایی است. هدف ما همگام شدن طراحان و حمایت آنها در این مسیر است. همینطور برگزاری این جشنواره سبب آشنایی بیشتر مردم با كالا و تولید ملی می گردد و به هدف فرهنگ سازی مردم برای آشنایی با حوزه مد و لباس ایرانی- اسلامی نزدیك می شویم.
بنا بر این گزارش، «سی پال نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران» از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ آبان ۹۷ برگزار می گردد. علاقه مندان به شركت در این جشنواره با رجوع به سایت جشنواره به آدرس اینترنتی www.cipalfestival.com از شرایط جشنواره و نحوه شركت در آن می توانند آگاه شوند.




1397/06/11
15:03:43
5.0 / 5
4450
تگهای خبر: تخصص , تولید , جشنواره , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز