اختتامیه یك جشنواره دانشجویی با جایزه ۱۰ میلیون تومانی

اختتامیه یك جشنواره دانشجویی با جایزه ۱۰ میلیون تومانی

مجله سرگرمی: دومین جشنواره مد و لباس دیبا پس از فعالیت و تعامل ۶ ماهه دانشجویان طراحی لباس و پارچه با صنعت به آخر رسید و جایزه ۱۰ میلیون تومانی آن به نفر برتر این دوره تعلق گرفت.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، شاهرخ جعفری- تولید كننده پوشاك- در مراسم اختتامیه جشنواره طراحی مد و لباس دیبا (رویداد كارآفرینانه) بیان كرد: برای حضور در مسابقه این جشنواره دو هدف داشتیم كه پیش از آنكه تمام شود به آن رسیدیم. یكی پیدا كردن استعدادها بود و پیشنهاد دادیم برای مسابقه بعدی و ویترین فروشگاه ها سراغ دانشجوهای معماری برویم. دوست دارم برای دور بعدی مسابقه این جشنواره، برندهای دیگر هم وارد شوند تا بتوانیم با قدرت بیشتری پیش برویم.
او درباره هدف بعدی توضیح داد: دوستانی كه از دانشگاه وارد كار صنعتی می شوند، شرایط كار را از نزدیك تجربه می كنند و آنهایی كه نمی توانند ادامه دهند، این صحنه را ترك می كنند چونكه در این زمینه مبحث فقط ماركتینگ نیست و امكان ندارد كسی به صورت انفرادی در صنعت جلو برود. صنعت نمی گوید كه ۳۰۰ میلیون تومان در اختیار یك طراح دانشجو قرار می دهم تا هر كاری كه دوست دارد بكند و من آن طرح را وارد بازار كنم از طرفی تولیدكنندگان نمی توانند با طراحی كه نمی داند هزینه یك كار تمام شده، چقدر است، كار كند. در عین حال باید بگویم دوستانِ طراحی هم هستند كه حاضرم ۴۰۰ میلیون تومان در اختیارشان بگذارم و طرحی كه انجام می دهند را ندیده بپذیرم.
این تولید كننده پوشاك در بخش دیگری از صحبت هایش اعلام نمود: در حوزه موسیقی و سینما جشنواره هایی داریم كه وقتی یك فیلم یا موسیقی به مرحله تولید و اكران رسید در آن جشنواره به نمایش گذاشته می گردد و در یك مسابقه بزرگ شركت می كنند. یعنی هنرمندان یك قطعه موسیقی یا یك فیلم را جهت شركت در مسابقه ای می سازند كه این اتفاق خوش یمنی است و برای اقتصاد و صنعت هر كشوری مهم می باشد اما ما چنین رویدادی برای پوشاك نداریم.
جعفری با اشاره به اینكه در همه دنیا چنین رویدادهای بزرگی برای پوشاك هم وجود دارد، اظهار نمود: امیدوارم ما هم بتوانیم یك رویداد بزرگ واقعی در حوزه پوشاك داشته باشیم و برای سومین دوره این جشنواره طرح هایی تولید و ارائه شود كه جایزه نفر برتر ۱۰۰ میلیون تومان باشد. ما می خواهیم رویدادهای بزرگی در حوزه پوشاك برگزار گردد نه از آن دسته رویدادهایی كه نمی خواهم اسمش را بیاورم و با كمترین امكانات فقط از ما می خواهند كه آن را داوری نماییم.

یكی از حوزه های امید بخش، جریان ساز و نشاط آفرین مد و لباس است
حمید قبادی- دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس- هم بعنوان سخنران دیگر مراسم اختتامیه جشنواره طراحی مد و لباس دیبا (رویداد كارآفرینانه) بیان كرد: این جشنواره نمونه عینی و مثال زدنی از برنامه ها و فعالیت های موجود كشور است كه موفق شد یك مجموعه را به محصول تبدیل كند و زمینه تولید آن فراهم گردد. امكان دارد این اتفاق در جشنواره های دیگر فراهم نشود. من از شروع این جشنواره امیدوار بودم كه اتفاق خوبی می افتد.
او با اشاره به اینكه شاید بعضی از رویدادهای ما جنبه نمایشی خواهد داشت، اضافه كرد: اگر فكر و اندیشه را به یك محصول تبدیل نماییم موفق می شویم كار فرهنگی انجام دهیم كه این جشنواره نمونه ای از آن است. باید قدر این فعالیت ها را بدانید و مراقب این اتفاق خوبی كه فراهم گشته است، باشید و كارهایی رقم بزنید كه نتایج آن رو به توسعه باشد.
دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس اظهار داشت: ما هر روز با مشكلات جدید دست و پنجه نرم می نماییم اما یكی از حوزه های امید بخش، جریان ساز و نشاط آفرین مد و لباس است. مد و لباس یك طفل نوپا و خردسال است و باید مراقب باشیم این نهال صدمه نبیند، به آن سم نپاشیم كه از بین برود.

ارتباط بین دانشگاه و صنعت یكی از چالش های همیشگی
الهام زایجانی- دبیر جشنواره مد و لباس دیبا به عنوان سخنران دیگر این مراسم اظهار نمود: دومین جشنواره مد و لباس دیبا به منظور تولید ارتباط مستقیم بین طراحان و دانشجویان با مراكز صنعتی تولید پوشاك برگزار گردید. ارتباط بین دانشگاه و صنعت یكی از چالش های همیشگی ما بوده است چونكه دانشجویان ما همیشه با صنعت بیگانه هستند.
او افزود: همیشه صنعتگران بعنوان میهمان و سخنرانی در یك نشست به دانشگاه دعوت می شدند اما این دفعه تصمیم گرفتیم دانشگاه به صنعت رجوع كند تا چرخه تولید یك محصول از نزدیك توسط دانشجویان و طراحان جوان دیده شود. ازاین رو از همان ابتدا با برگزاری یك نشست توجیهی با حضور تولید كنندگان پوشاك چهار برند مبحث مسابقه طراحی كالكشن بهار و تابستان عنوان شد.
دبیر این جشنواره افزود: بعد از این مورد نشست های تخصصی بازدید از كارخانه ها با حضور شركت كنندگان در مسابقه برگزار گردید و از نزدیك با روند تولید آشنا شدند. در مدت یك ماه ۲۵۰ اثر ارسال شد كه توسط مدیر عامل های این چهار برند داوری و از بین ۵۰ شركت كننده، ۲۰ نفر به صورت پاره وقت با برندها آغاز به همكاری كردند.
زایجانی بیان كرد: ما در این جشنواره داوری نداشتیم بلكه نقد و بررسی كارها توسط برندها انجام شد. امیدوارم از این مدل كارها در جامعه دانشگاهی و صنعت بیشتر اتفاق بیفتد. ما برای نخستین بار كارهایی كه تولید شده و در بازار موجود است را به نقد گذاشتیم تا بنا به رای صاحبان برندها جایزه ۱۰ میلیون تومانی به نفر برتر این مسابقه تعلق بگیرد.
در اختتامیه این جشنواره از نیلوفر ماهوتی، مریم برزویی، فاطمه شمس، صدف كاشانی تقدیر و جایزه ۱۰ میلیون تومانی هم به صدف كاشانی فارغ التحصیل رشته طراحی پارچه و لباس در مقطع كارشناسی ارشد از دانشگاه تهران تعلق گرفت.
محمد خاضع، بهرام شهریاری، محمدرضا تیموری، علی نورمحمدی- تولید كننده های پوشاك، پروانه قاسمیان-مدیر گروه دانشگاه علم و فرهنگ به نمایندگی از دانشگاه ها و بهزاد رشیدی- رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر از دیگر حاضران اختتامیه دومین جشنواره مد و لباس دیبا بودند.



1397/05/25
21:11:06
5.0 / 5
5195
تگهای خبر: بازار , تولید , جشنواره , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز