توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت

ابلاغ بخشنامه اجرای رهنمودهای رئیس جمهور

ابلاغ بخشنامه اجرای رهنمودهای رئیس جمهور

مجله سرگرمی: «بخشنامه اجرای رهنمودهای رئیس جمهور در اجلاس مدیران ارشد دولت (۶ تیرماه ۱۳۹۷)» به معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ گردید.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دنبال سخنان رئیس جمهور در اجلاس مدیران ارشد دولت كه در ششم تیر سال جاری برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف اجرایی شدن سخنان رئیس جمهور در بخش فرهنگ و هنر بخشنامه ای را به تمامی معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ نمود.
در این بخشنامه كه با عنوان «بخشنامه اجرای رهنمودهای رئیس جمهور محترم در اجلاس مدیران ارشد دولت (۶ تیر ماه ۱۳۹۷)» ابلاغ گردیده، به برخی نكات مورد تاكید رئیس جمهور اشاره شده است.
این بخشنامه در ۹ بند تنظیم و به تمامی معاونان، مشاوران، مدیران استانی و تمامی بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ گردیده است.
از جمله موارد مورد تاكید وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی در این بخشنامه كاهش جدی برخورداری از امكانات همراه با افزایش ساعات كار، تغییرات در شیوه مدیریتی، صرفه جویی و كاهش جدی سفرهای خارجی مسئولان و كاركنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
بر اساس این بخشنامه، تمامی سفرهای خارجی در ارتباط با برنامه های این وزارتخانه، علاوه بر گذراندن مراحل اداری سخت گیرانه، با هماهنگی حوزه وزارتی و مجوز نهایی از وزیر، مجاز خواهد بود.
صالحی در این بخشنامه متوسط ۱۲ ساعت كار روزانه در ایام كاری برای مدیران ارشد سازمانی را الزامی دانسته و سوق دادن مدیریت های هزینه ای به مدیریت های درآمدی و مشاركتی را ضروری دانسته است.
او در بخش دیگری از این بخشنامه با اشاره به لزوم صرفه جویی با عنایت به شرایط موجود در كشور، بر صرفه جویی جدی در هزینه ها برای عموم مدیران ارشد وزارتخانه تاكید كرده است.
از دیگر موراد مورد اشاره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاع رسانی فعال و پاسخگویی به سوالات و شبهات است. بر این اساس روابط عمومی معاونت ها، سازمان ها و مدیریت های تابعه و استان های كشور موظف می باشند اقدامات خویش را در این زمینه به روابط عمومی این وزارتخانه ارسال نمایند و روابط عمومی وزارتخانه هم موظف است علاوه بر اقدامات حوزه مدیریتی خود، با پایش مناسب، اقدامات تمامی روابط عمومی ها را به صورت مستمر گزارش كند.
همچنین بر طبق این بخشنامه، تقویت حوزه اشتغال و رفع موانع كسب و كار فرهنگی، هنری و رسانه ای، ارتباطات فعال تر با جامعه فرهنگ، هنر و رسانه، اتكای بیشتر به مردم و پاسخگویی به شكایات مردمی و شفاف سازی خدمات و حمایت ها و هزینه كرد از اموال عمومی از دیگر موضوعات مورد تاكید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است كه اجرای آن ها را ضروری دانسته است.
این بخشنامه در تاریخ ۲۵ تیرماه به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و در نامه ای از جانب حوزه وزارتی به تمامی معاونان، روسای سازمان ها، مدیران كل استانی و بخش های مختلف این وزارتخانه ابلاغ گردیده است.




1397/04/29
23:26:35
5.0 / 5
4488
تگهای خبر: اجرا , رسانه , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز