دفاع علی جنتی از اعطای نشان درجه یك به معاون هنری

دفاع علی جنتی از اعطای نشان درجه یك به معاون هنری

مجله سرگرمی: به دنبال تشكیك های مطرح شده درباره اعطای نشان درجه یك هنری به معاون فعلی امور هنری وزارت فرهنگ و دبیر پیشین شورای ارزشیابی هنرمندان، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس وقت شورای ارزشیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان كشور، از اعطای این نشان دفاع كرد و آن را مطابق قانون و آیین نامه دانست.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، علی جنتی ـ وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ كه در زمان مسؤولیت در این وزارتخانه در حكمی سید محمد مجتبی حسینی را به دبیری این شورا منصوب كرده بود، بعد از انتشار اخباری در خصوص شائبه های بوجود آمده درباره چگونگی دریافت درجه یك هنری حسینی كه به تازگی بعد از انتصاب او به سمت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده است، در توضیحی، صدور درجه هنری وی را مطابق قوانین برشمرد.

به قول جنتی، درخواست ارزشیابی هنری سید مجتبی حسینی در زمان ریاست وی بر كتابخانه و موزه ملك به این شورا ارسال شده و پیش از انتصاب او به سمت دبیری شورای ارزشیابی صورت گرفته است. ضمن اینكه بعد از انتصاب، وی برای جلوگیری از تولید شبهه، پرونده خویش را از دبیرخانه كمیته های تخصصی پس گرفته تا در زمانی دیگر بررسی شود.

جنتی اضافه كرد: بعد از مدتی با اصرار اینجانب كه بعنوان وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق قانون رییس شورای ارزشیابی هنرمندان هم بودم، به منظور جلوگیری از تضییع حق این هنرمند شایسته، بر مبنای آیین نامه و روال، پرونده را به شورا ارجاع دادم و شورا با بررسی آثار سید محمد مجتبی حسینی، او را كه در سال هشتاد و یك برگزیده جشنواره بین المللی خوشنویسی جهان اسلام شده بود، شایسته دریافت درجه یك هنری دانست.

جنتی در بخش دیگری از توضیحات خود تصریح كرد: با این وجود حسینی از امتیازات حداقلی این درجه در طول دوران مسؤولیتش در شورای ارزشیابی هم استفاده نكرد.

وی ادامه داد: بر مبنای مُر قانون در این خصوص تخلفی صورت نگرفته و چنین رویه ای برای اكثریت هنرمندان دارای سوابق اعمال شده است.

جنتی اظهار داشت: كافی است به استادان این هنرمند رجوع شود تا بعنوان كارشناسان برجسته هنری میزان هنر و تسلط او را بر مباحث مختلف هنری بیان كنند.
چندی قبل چند استاد برجسته خوشنویسی و از اعضای شورای یادشده هم در نامه ای به سیدعباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ از حسینی دفاع كردند. در این نامه از وزیر خواسته شده بود كه چون شورای ارزشیابی هنرمندان كشور موافق موازین قانونی و رویه اداری سنوات قبل عمل كرده است، برای رفع ابهام نسبت به مقام و مراتب هنری و علمی او، اقدام لازم صورت گیرد.



1397/04/01
13:24:44
5.0 / 5
4528
تگهای خبر: فرهنگ , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز