نوجوانان ۱۱۰ كوچه را برای نیمه شعبان آذین بندی می كنند

نوجوانان ۱۱۰ كوچه را برای نیمه شعبان آذین بندی می كنند

مجله سرگرمی: رییس فرهنگسرای اخلاق از آذین بندی ۱۱۰ كوچه به مناسبت نیمه شعبان توسط نوجوانان در قالب «جشنواره ۱۱۰ كوچه منتظر» اطلاع داد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، ملوك سید آبادی دبیر اجرایی جشنواره و رییس فرهنگسرای اخلاق بیان كرد: احیای سنت های نیكوی گذشته، حضور نوجوانان در جشن های نیمه شعبان، تولید فرهنگ بكارگیری الگوهای بومی برای آذین بندی و محیط آرایی به جای استفاده از الگوها و نمادهای خارجی، آموزش و یادگیری ساخت، تولید اقلام و نمادهای تزیینی به جای بكارگیری انواع تولید شده و موجود در بازار با استفاده از خلاقیت نوجوانان را همچون اهداف این جشنواره برشمرد.
او در تشریح مراحل اجرایی این جشنواره كه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق یازده گانه برگزار می شود، اظهار داشت: در هر یك از مناطق یازده گانه شهر تهران (مناطق ۱۹، ۱۸، ۱۵، ۱۴، ۱۳، ۱۱، ۹، ۸، ۵، ۴ و ۲۰) با همكاری مدیریت های فرهنگی و هنری در هر منطقه، ۱۰ كوچه انتخاب و برای آذین بندی هر كوچه هم بین ۷ تا ۱۰ نفر از نوجوانان پسر ۱۲ تا ۱۵ ساله همان محله مشخص شدند و سرمربی هر منطقه ابتدا آموزش های لازم برای تزیین كوچه ها اعم از آماده سازی و ساخت الگوهای آذین بندی را فرا گرفته و این آموزش ها را به مربیانی كه در هر منطقه وظیفه آموزش و نظارت بر آذین بندی را در كوچه ها به عهده دارند منتقل كردند.
رییس فرهنگسرای اخلاق ادامه داد: اقلام مورد نیاز اعم از ملزومات و مواد مصرفی آذین بندی ۱۱۰ كوچه به صورت متمركز تهیه و طی روزهای قبل در اختیار مدیریت های فرهنگی هنری مناطق ۱۱ گانه قرار گرفته و تجهیزات لازم برای نصب آذین بندی ها كه در كوچه ها مورد نیاز باشد با مشاركت اهالی هر كوچه تامین می گردد.
سیدآبادی افزود: گروه های ۷ تا ۱۰ نفره از نوجوانان آموزش دیده در كارگاه های آموزشی در مناطق یازده گانه، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۱۰ و۱۱ اردیبهشت) ۱۱۰ كوچه را با خلاقیت و ابتكار آذین بندی می كنند.
سید آبادی، ارزشیابی كوچه های آذین بندی شده را همچون مراحل اجرایی جشنواره عنوان كرد: كه برپایه شاخصه های هشت گانه همچون استفاده از عناصر اسلامی و ایرانی در آذین بندی، میزان بكارگیری الگوهای بومی، خلاقیت و نوآوری نوجوانان، استفاده از پیام های اخلاقی در آذین بندی، رعایت الگوی مصرف، توسط گروه های ناظر ارزیابی و در هر منطقه كوچه برتر آذین بندی در رقابتی سالم و سازنده انتخاب و طی مراسمی از نوجوانان دست اندركار آن كوچه ها تقدیر می گردد.
وی ابراز امیدواری كرد: این گونه برنامه ها كه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می گردد به تقویت روح همگرایی و همكاری در فعالیت های مذهبی در محلات و احیای سنت های نیكوی گذشته بخصوص در نوجوانان منجر شود.
دبیرخانه جشنواره ۱۱۰ كوچه منتظر در خیابان پیروزی، خیابان شكوفه، خیابان شهید كاظمی، جنب بوستان گلزار، فرهنگسرای اخلاق واقع است.



1397/02/14
21:00:27
5.0 / 5
4560
تگهای خبر: اجرا , تولید , جشنواره , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز