استقبال صالحی از پیشنهادهای نخبگان عراق

استقبال صالحی از پیشنهادهای نخبگان عراق

مجله سرگرمی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی صمیمانه با نخبگان و متفكران كشور عراق از پیشنهادهای آن ها برای تقویت روابط فرهنگی میان دو كشور استقبال كرد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی دوشنبه شب در این نشست كه با حضور ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در بغداد و جمعی از نخبگان عراقی برگزار شد، اظهار داشت: ما در ایران به عراق بعنوان كشوری با تاریخ عمیق می نگریم.
وی با اشاره به این كه روابط فرهنگی بین دو كشور درحال حاضر گسترده و عمیق و همینطور رو به گسترش است، تصریح كرد: این روابط هم در سطح دولت ها مهم تلقی می گردد و هم در سطح تشكل ها و نهادهای مدنی و هم در سطح نخبگان فرهنگی و دینی به این مورد توجه وجود دارد.
صالحی اظهار داشت: گام های مهمی در این سه سطح در بین دو كشور در دو دهه گذشته برداشته شده است اما باید توسعه بیابد.
وی ابراز امیدواری كرد: دهه آینده، دهه تولید فرصت های بیشتر برای گسترش روابط میان دو كشور در هر سه سطح مذكور باشد.
در ادامه این نشست تعدادی از نخبگان عراقی نقطه نظرات و پیشنهادهای خویش را درباره علاقه مندی دو ملت و لزوم توسعه همكاری ها در زمینه های مختلف فرهنگی همچون در عرصه های سینما، رسانه، هنرهای تجسمی، كتاب، گردشگری مذهبی و سیاحتی، كارهای ترویجی و تبلیغی برای مقابله با تبلیغات منفی استكبار جهانی، همكاری ها و تبادلات فرهنگی در عرصه های مختلف مطرح نمودند.
در ادامه این جلسه فریاد راوندوزی- وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق در سخنانی كوتاه ضمن ابراز خرسندی از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كشورمان به عراق، بر توسعه روابط فرهنگی میان دو كشور تصریح كرد و اظهار داشت: روابط فرهنگی دو كشور در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و باید آن را توسعه دهیم.



1397/01/31
21:39:40
5.0 / 5
4851
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز