اعزام دانشجویان رشته ایرانشناسی دانمارك به ایران

اعزام دانشجویان رشته ایرانشناسی دانمارك به ایران

مجله سرگرمی: معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی طی سفر خود به دانمارك، تفاهمنامه همكاری میان گروه مطالعات بین فرهنگی و منطقه ای دانشگاه كپنهاگ و بنیاد سعدی را امضا كرد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، مبحث این تفاهمنامه اعزام دانشجویان رشته ایرانشناسی به بنیاد سعدی برای فراگیری زبان فارسی است.
بر اساس این قرارداد كه میان رضامراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیا سعدی و اینگولف تیوسن، رئیس بخش مطالعات بین فرهنگی و منطقه ای دانشگاه كپنهاگ، به امضا رسید، دانشجویان رشته ایرانشناسی دانشگاه كپنهاگ چهارمین نیم سال تحصیلی خویش را به مدت چهار ماه در بنیاد سعدی سپری می كنند و به یادگیری مهارت های خواندن، شنیدن، نوشتن و گفت وگوی زبان فارسی می پردازند. در این مدت، دانشجویان ضمن فعالیت های آموزشی، در رویدادهای مختلف فرهنگی شركت می كنند و از نزدیك با فرهنگ و جامعه ایران هم آشنا می شوند.


در این جلسه، رضامراد سعدی ضمن معرفی فعالیت ها و امكانات بنیاد سعدی، تعدادی از كتاب های آموزشی زبان فارسی را كه در كارگروه های تألیف معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی تدوین شده است به حاضران معرفی نمود. در حاشیه این دیدار نیز، در مورد چاپ نسخه دانماركی كتاب «گام اول» توسط بنیاد سعدی و دانشگاه كپنهاگ توافق هایی صورت گرفت و مقرر شد این كتاب در دانمارك توسط انتشارات دانشگاه كپنهاگ به چاپ برسد.
این تفاهم نامه، با حضور رضامراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیا سعدی، سعید توفیقی، رایزن علمی و فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در كپنهاگ، اینگولف تیوسن، رئیس بخش مطالعات بین فرهنگی و منطقه ای دانشگاه كپنهاگ و كلاوس پدرسون رئیس گروه ایرانشناسی دانشگاه كپنهاگ به امضا رسید.





1396/12/23
14:50:13
5.0 / 5
5001
تگهای خبر: سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز