دیدار صالحی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منطقه آزاد اروند

دیدار صالحی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منطقه آزاد اروند

مجله سرگرمی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: موقعیت استراتژیك آبادان و خرمشهر، بستری مناسب برای تعاملات و مبادلات بین المللی فرهنگی، هنری، اقتصادی، تجاری و صادراتی است.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا سید عباس صالحی، امروز (جمعه) در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منطقه آزاد اروند كه در تالار خلیج فارس خرمشهر برگزار شد، اظهار نمود: خیلی مفتخر و خوشحالم كه امروز در جمع عزیزان فرهنگ و هنر منطقه مقاومت و شهرهایی كه برای ایرانی ها نمادی از ایرانیت ما و عزت و استقلال جمهوری اسلامی ایران هستند، حضور یافتم.تك تك ما حتی كسانی كه در این منطقه به معنای خرمشهری و آبادانی نیستیم، این احساس را داریم كه بخشی از وجود ما در اینجا قرار دارد. ما و امثال من، اگر در شناسنامه مان نیامده كه متولد آبادان و خرمشهر هستیم، اما احساس مان این است كه در این دو شهر مقاوم و ایثار متولد شده ایم.این یك ادعای گزافی نیست. برادرم بعنوان مهندس دانشكده نفت آبادان در دوران پیش از انقلاب در این منطقه حضور داشت و در دوران دفاع مقدس در روزهای اشغال خرمشهر، وی در خرمشهر مقاومت داشت و در آن اشغال، مفقودالاثر شد و دیگر خبری از آن نیامد.

صالحی با تبریك به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و مادر، اظهار داشت: مادر من مثل همه مادران ایران است. نه اینكه این برای من یك مزیت باشد. در انتظار برادرم ماند و ماند و ماند و هیچ خبری به آن نرسید. در 40 روز مقاومت شهر خرمشهر، برادرم بعنوان معاون سیاسی فرماندار، پادگان دژ و جاهایی از این قبیل، حضوری فعال داشت. امثال ما به شهر و منطقه شما علقه وجودی داشته و داریم و وقتی وارد این مناطق می شویم، احساس نمی نماییم كه به شهر غریبه وارد شده ایم؛ زیرا این شهر، شهر ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه اینجا شهری است كه وقتی وارد آن می شویم، با تمام پوست، گوشت و استخوان احساس داریم هوایی را تنفس می نماییم، اظهار نمود: وقتی وارد این منطقه می شویم، در فضایی قرار می گیریم كه قطعات وجودمان نقطه به نقطه این شهر را پر كرده است؛ چه خرمشهر و چه آبادان.همچنین دوره هایی كه از عمرمان را در این دو شهر گذراندیم و همینطور در دوران دفاع مقدس. ازاین رو وقتی از آبادان و خرمشهر صحبت می نماییم، طبعا برای من و خیلی های دیگر این نگاه وجود داشته و دارد كه حتما با این نگاه، تصویرمان را نسبت به این دو شهر عزیز و گرامی خواهیم ساخت و دنبال می نماییم.

صالحی با ابراز خرسندی از حضور در این نشست، عنوان كرد: افراد بسیاری در این نشست صحبت كردند. زیرا معتقدم گفتگوی افراد بیشتر كمك می نماید تا ما از دریچه های متنوع، مسائل را مشاهده نماییم و ببینیم. اگر همه افراد حاضر در این نشست صحبت می كردند، حتما حرف های بیشتری زده می شد و من چیزهای بیشتری كشف می كردم و به آنها می رسیدم. چون هر انسانی مسأله ها را از منظر و دریچه ای می تواند روایت كند كه آن منظر و دریچه تفاوت هایی داشته باشد.آبادان و خرمشهر همانند پرچم مقدس جمهوری اسلامی كشورمان، نماد ایرانی اسلامی هستند. افزون بر آن شاخص های فرهنگی و هنری، در این دو شهرستان از دیرباز زبانزد خاص و عام بوده و هست.موقعیت استراتژیك آبادان و خرمشهر، بستری مناسب برای تعاملات و مبادلات بین المللی فرهنگی، هنری، اقتصادی، تجاری و صادراتی است.

صالحی از انعقاد تفاهم نامه توسعه سه ساله فرهنگ و هنر در خوزستان اطلاع داد و اظهار نمود: تفاهم نامه ای برای توسعه سه ساله فرهنگ و هنر برای استان خوزستان بخصوص شهرستان های آبادان و خرمشهر در شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان به تصویب رساندیم كه از ابتدای سال 97 اجرایی خواهد شد.

وی شفافیت در تصمیم گیری را اولویت اصلی خود دانست و بیان كرد: باید همه هزینه ها و مسیر برگزاری هر رویدادی، چه فرهنگی و چه هنری، رسانه ای شود. زیرا شفاف سازی یكی از اهداف و اولویت اصلی ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تحت پوشش بیمه 16 هزار هنرمند اطلاع داد و اظهار داشت: تا كنون این تعداد هنرمند را تحت پوشش بیمه قرار داده ایم كه این تعداد تا آخر سال، یا اواخر فروردین ماه سال آینده، به 32 هزار نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به دوره فعالیت خود بعنوان وزیر نسبت به تخلفات، اظهار داشت: ما به انواع تخلفات بسیار حساس هستیم اما همه موارد باید به صورت مستند و با مدرك معتبر عرضه شود.

صالحی اضافه كرد: به دنبال آن هستیم تسهیلات خوداشتغالی را برای هنرمندان عرضه دهیم و این مورد را هم به شكل جدی دنبال می نماییم.

وی تصریح كرد: ما به آبادان و خرمشهر با تمام وجودمان علاقه خاص داریم و نگاه مان به این دو شهر با همین وضعیت است. زیرا این دو شهر باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. چون كه آنان پرچمی را بلند كرده اند تا هر ایرانی بتواند به آن افتخار كند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه خرمشهر و آبادان نماد كشور هستند، اظهار داشت: این دو شهرستان ظرفیت های قابل توجه فرهنگی و هنری دارند و می توانند در فضای منطقه ای و بین المللی تأثیرگذاری فراوانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینكه منطقه آزاد بدون عنصر فرهنگی، منطقه آزاد نیست، اظهار داشت: اگر بخواهیم اقتصاد در این منطقه رشد كند و شكوفا شود، باید به فرهنگ و هنر توجه ویژه و بیشتری نماییم. زیرا توسعه منطقه آزاد اروند بدون توجه به فرهنگ و هنر میسر نیست. همینطور این سازمان باید تلاش كند تا مشكلات كاهش پیدا كند.

صالحی خاطرنشان كرد: مشكلات فرهنگی هنری این منطقه را با كمك مدیرعامل، مدیركل فرهنگ و ارشاد این سازمان، مدیركل فرهنگ و ارشاد استان و معاونان شان در تهران با حضور معاونین وزارتخانه فرهنگ و ارشاد پیگیری خواهیم كرد.

وی تصریح كرد: وعده های گزاف به جای خشنودی، ناامیدی بوجود آورده است و در جلساتی كه گرفته خواهد شد، راهكار برون رفت از مشكلات، بررسی و پیگیری خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: اهالی فرهنگ و هنر با عشق وارد این وادی شدند و آن چیزی كه می تواند اختلال تولید كند، سوختن اعتمادها است.

وی با اشاره به اینكه شفافیت، رویكرد اصلی ما است، اظهار نمود: یكی از اهداف ما پروژه شفافیت است. به این معنا كه موارد را مخفی نگه نداریم. هزینه ها و جزئیات جشنواره ها مخفی نباشد، تا مردم به ما احساس اعتماد بیشتری داشته باشند.

صالحی اضافه كرد: باید مسیرها درست باشد و افراد حس كنند جلسات قابل اعتماد است و اگر جشنواره ای برگزار می شود، آن موقع كه اعتماد باشد، مردم می دانند جشنواره ها مسیر طبیعی خودشان را حفظ نموده اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، به رسانه های منطقه آزاد اروند اشاره نمود و اظهار داشت: بطور قطع حوزه رسانه های منطقه آزاد اروند از افرادی شاخص و با تجربه در شهرهای آبادان و خرمشهر هستند و برای بیمه خبرنگاران این منطقه، آنان هم می توانند در همان بیمه هنرمندان گنجانده شوند.



1396/12/19
22:13:21
5.0 / 5
4898
تگهای خبر: جشنواره , فرهنگ , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز