مولاوردی مانتوهایش را چگونه تهیه می كند؟

مولاوردی مانتوهایش را چگونه تهیه می كند؟

مجله سرگرمی: هر ساله زنان سیاستمدار خیلی از جشنواره مد و لباس فجر دیدن می كنند؛ زنانی كه پای شان به محافل دیپلماسی هم باز شده و می توانند بهترین سفیر برای طراحان و هنرهای سنتی ایران باشند اما آنها تا چه اندازه از لباس های طراحان ایرانی استفاده می كنند؟


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، سال قبل زنان سیاست مداری همچون شهیندخت مولاوردی، پروانه سلحشوری، فاطمه ذوالقدر- نماینده های مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حتی همسر محمد جواد ظریف - وزیر امور خارجه كشورمان از جشنواره مد و لباس فجر بازدید نمودند. امسال هم بار دیگر شهیندخت مولاوردی در مراسم افتتاح نمایشگاه مد و لباس فجر حاضر شد.
دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور حقوق شهروندی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفتمین جشنواره مد و لباس فجر كه ششم اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد، در پاسخ به پرسش ایسنا، در خصوص اینكه تا چه اندازه از لباس طراحان ایرانی در جشنواره های مد و لباس فجر استفاده می كند؟ اظهار داشت: شاید فرصت نشده است. ما آنقدر با سرعت از این جشنواره ها دیدن می نماییم و از اینكه نمی توانیم با حوصله و صبر این آثار ببینیم، دلمان می سوزد اما تلاش می كنم بخصوص مانتو را از تولیدات و برندهای داخلی تهیه كنم تا اِلمان های سنتی و ایرانی داشته باشد.
او همینطور بیان كرد: لباس ها به تولید انبوه نمی رسید و از نظر قیمتی چندان ارزان و در دسترس نبود اما هم اكنون نمونه های تك بسیار زیبا و جذابی در این نمایشگاه دیدم كه در حد ۸۰۰ دست تولید شده و قابل عرضه است. بطور قطع ظرفیت هایی كه كارگروه ساماندهی مد و لباس در عرضه هنرمندانه و ظریف این الگوها به جامعه دارد، می تواند مثمر ثمر باشد.
مسئول كمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان همینطور درباره اینكه برندهای ایرانی تا چه اندازه می تواند جایگزین برندهای خارجی در كشورمان شود؟ توضیح داد: باید برای انجام این كار تلاش زیادی كرد زیرا ما از این بابت هنوز جای كار زیادی در صنعت نساجی و مد و لباس داریم تا بتوانیم ناكارآمدی ای را كه به نظر می رسد در این زمینه وجود دارد جبران و تقویت نماییم.
مولاوردی اظهار داشت: این امر تنها كارِ كارگروه مد و لباس نیست و باید دستگاه هایی كه در زمینه ساماندهی مد و لباس وظیفه دارند، كمك كنند تا این اتفاق بیفتد. با نمونه هایی كه امروز در این جشنواره می بینیم به نظر می رسد این ظرفیت وجود دارد كه این صنعت را تقویت نماییم، توسعه دهیم و برای آن سرمایه گذاری نماییم. به جای آنكه دست روی دست بگذاریم و شركت های خارجی بازارهای داخلی را اشباع كنند و به جای منع كردن، می توانیم نگاهی ایجابی در این زمینه داشته باشیم.
او پیش از این، زمانی كه معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بود، درباره اینكه تا چه اندازه تلاش می كند در پوشش خود برای حضور در مجامع بین المللی از اِلمان و هنرهای سنتی ایرانی استفاده كند؟ به ایسنا اظهار داشته بود: می توانم بگوییم هربار كه به كشور دیگری سفر كرده ام، این اتفاق افتاده است؛ اما خودم بسیار به استفاده از المان های سنتی در لباس علاقه مندم و در بعضی موارد از آن ها بهره برده ام و اصرار دارم حتی روی آستین های لباسم المانی از هنرهای سنتی باشد. ما كارگروهی با عنوان فرهنگ و هنر راه اندازی و زنان موثر در این حوزه را شناسایی كرده ایم. در حال بررسی هستیم تا ببینیم معاونت رئیس جمهور در مدیریت ظرفیت ها و هماهنگی بین دستگاه هایی كه در این زمینه فعالیت می نمایند، چه كاری می تواند انجام دهد.
هفتمین جشنواره مد و لباس فجر تا ۱۳ اسفندماه در تالار وحدت، سالن حجاب و برج میلاد تهران در حال برگزاری است.




1396/12/08
22:37:41
5.0 / 5
4662
تگهای خبر: تالار , تولید , جشنواره , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز