برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در میدان امام حسین (ع)

برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در میدان امام حسین (ع)

مجله سرگرمی: آیین سنتی «سمنوپزان» به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز دوشنبه سی ام بهمن ماه پس از اذان مغرب در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می گردد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با ایام فاطمیه و شب شهادت حضرت فاطمه (س) آیین سنتی «سمنوپزان» در میدان امام حسین (ع) برگزار می گردد.
در این برنامه كه به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و با همكاری گسترده شهروندان اجرا می شود، ۱۴ دیگ سمنو پخته خواهد شد. آیین سنتی «سمنوپزان» از روز دوشنبه سی ام بهمن ماه پس از اذان مغرب آغاز می گردد و تا بامداد روز سه شنبه یكم اسفند ادامه خواهد داشت.
سمنوپزان یكی از سنت های آیینی مردم ایران است كه سال ها قدمت دارد و در این مراسم در كنار پختن سمنو، روضه و عزاداری هم انجام می گردد. نذر پخت سمنو ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) است و شیرینی سمنو از اثر انگشت او پنداشته می گردد نه از شیرینی شیره جوانه گندم.
این برنامه در قالب ویژه برنامه «در سوگ یاس» با برپایی نماز جماعت ظهر و عصر و ذكر مصیبت صدیقه طاهره با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و مداحی مداحان اهل بیت(ع) برگزار می گردد.



1396/11/30
14:15:51
5.0 / 5
5129
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز