رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

ایران بر قانونمند شدن پلت فرم های خارجی تاکید جدی دارد

ایران بر قانونمند شدن پلت فرم های خارجی تاکید جدی دارد

به گزارش مجله سرگرمی، مازندران رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اینستاگرام و واتساپ بیش از وضع موجود محدود نمی گردد، اما همچنان جمهوری اسلامی ایران بر قانونمند شدن این پلت فرم های خارجی تاکید جدی دارد.



حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی در حاشیه جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: به هر حال باید نماینده ای از این پلت فرم های خارجی به کشور ما معرفی شوند که تا حالا این امر محقق نشده است.

وی اضافه کرد: حالا در کشور آمریکا برای واتساپ، اینستاگرام و توئیتر ۲۷۰ قانون بازدارنده برای شرایط استفاده حد و حدود وضع شده است، یا در اروپا که خیلی قوانین سختگیرانه تر هست.

حجت الاسلام آقا تهرانی، تصریح کرد: به هر حال باید این شرایط در گذشته و قوانین مربوط به استفاده از پلت فرم های خارجی در کشور تصویب می شد، اما به هردلیلی نشد، حالا این قوانین در قالب تنظیم مقررات و مدیریت فضای مجازی کشور بصورت کمیسیون مشترک در حال بررسی است.

هیچ جای دنیا فضای مجازی بدون مدیریت نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه جای دنیا برای کاربران فضای مجازی شرایط و محدودیت های خاصی را دارد، اشاره کرد: البته ما هم خواهان همان قوانین اروپا و آمریکا هستیم که ترجمه آنرا به ما بدهند که در کشور خودمان هم استفاده نماییم.

حجت الاسلام آقا تهرانی، افزود: ما به خاطر استقلال و امنیت کشور اساسا باید قوانین مربوط به فضای مجازی را داشته باشیم تا در آینده با اشتباه چند نفر، کل کشور با محدویت مواجه نشوند.

وی اضافه کرد: به همین خاطر در کمیسیون فرهنگی، کمیسیون مشترکی به شکل مبنایی در حال کار هستند و روند آن نیز به خوبی در حال انجام می باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فضای مجازی حالا موضوعی در حال رشد است و باید به روز باشد، اظهار داشت: به خاطر همین نمی توان قانون دائمی بست که تا چه زمانی باشد.

این مسئول تصریح کرد: به خاطر همین ما اینستاگرام، واتساپ و توئیتر را در ایران محدود نمی نماییم.

"نشان و بله" بهتر از نمونه های خارجی آن کار می کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این که الان به جرات می توان اظهار داشت که زیرساخت ها برای پلت فرم های داخلی خیلی با گذشته فرق کرده و بهتر شده است، اظهار داشت: سروش و بله تا چند سال قبل با چند سرور کار را شروع کردند اما در مقابل با نمونه های خارجی آن که ۵ تا ۶ هزار سرور داشتند، قابل رقابت و مقاومت نبودند.

حجت الاسلام آقا تهرانی، اضافه کرد: البته با شرایطی که در این چند ماه بواسطه محدودیت های ایجاد شده، شرایط پیامرسان های داخلی خیلی بهتر شده و اساسا بهتر از این هم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا چند سال قبل مسیریاب های" ویز" روی گوشیها که می گفتند اسرائیلی هست، حالا مخاطبان داخلی از مسیریابی های اشتباه آن شاکی شده بودند، اظهار داشت: خوشبختانه مسیریاب های داخلی "نشان و بله" کاملا ایرانی، عملکرد خوب و مسیریابی درست توانسته نظر کاربران خودرا جلب نماید و اساسا دیگر پیامرسان های داخلی بهتر از این هم خواهند شد.

کمیسیون فرهنگی مجلس بدنبال طرح جدید حجاب

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباب آخرین شرایط برای فعالیت باردیگر گشت ارشاد یا وضعیت حجاب در کشور، اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب از قواعد و قانون اسلام است موضوعی نیست که بخواهند چیز جدیدی به آن اضافه کرد؛ یک وظیفه دینی و تکلیفی است که مرد و زن ملزم به رعایت آن هستند.

حجت الاسلام آقا تهرانی، افزود: شورای انقلاب فرهنگی حدود ۳۷ سال قبل قانون مربوط به عفاف و حجاب را بسته و طبق آن ضوابط، سیاست گذاری شده است.

وی ضمن اشاره به این که حالا در کمیسیون فرهنگی مجلس درباب نحوه اجرا و چگونگی آن و این که قانون جدیدی به آن باید اضافه شود، جلسات زیادی داشته است، اظهار داشت: طرح جدیدی برای اجرا در زمینه عفاف و حجات داریم که به زودی رونمایی و اجرا می گردد.





منبع:

1401/11/09
13:37:51
5.0 / 5
370
تگهای خبر: اجرا , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز