گزارش مجله سرگرمی؛

جزئیاتی از بلیت فروشی مردمی جشنواره فیلم فجر

جزئیاتی از بلیت فروشی مردمی جشنواره فیلم فجر

به گزارش مجله سرگرمی، پیش فروش بلیت های چهل ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در حالی از پایان هفته اول بهمن ماه شروع می شود که بلیت ها بدون درج نام فیلمها به فروش خواهد رسید.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، در حالیکه کمتر از سه هفته دیگر به آغاز بزرگ ترین رویداد سینمایی ایران زمان باقی مانده، هنوز لیست فیلمها راه یافته به این رویداد نهایی و منتشرنشده و هنوز همه چیز در رابطه با ترکیب فیلمها محدود به گمانه زنی های رسانه ای است. هر چند به قول وزیر ارشاد باید منتظر غافل گیری هایی در این حوزه هم باشیم.
یکی از مهم ترین بخش های جشنواره فیلم فجر که هر ساله ارتباطی مستقیم با شوروحال میدانی این رویداد دارد، وضعیت میزبانی از علاقه مندانی است که خارج از کاخ اصلی جشنواره و در سینماهای مردمی به تماشای فیلمهای راه یافته به این رویداد می نشینند.
پیش تر و در رابطه با فرایند پیش فروش بلیت های این دوره از جشنواره و حذف یکی از سامانه های فروش بلیت، نکاتی را مطرح کرده بودیم؛ فرآیندی که بنابر کسب اطلاع خبرنگار مهر از هشتم بهمن ماه به صورت رسمی کلید خواهد خورد.
پیش فروش بلیت های جشنواره بدون نام فیلم
با آغاز پیش فروش بلیت های سینماهای مردمی چهل ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از هشتم بهمن ماه مخاطبان می توانند برپایه جدول بندی های صورت گرفته مبادرت به تهیه بسته های مورد نظر خود کنند و به احتمال زیاد بلیت هایی که پیش فروش می شود فاقد نام فیلمها خواهد بود و تنها زیرگروه، سینما و سانس نمایش فیلمها بر روی آنها قید شده است.
از نکات دیگر این که در این دوره از جشنواره جدول اکران فیلمهای بخش های اصلی در سالن اصحاب رسانه هم بدون برگزاری آیین قرعه کشی نهایی می شود و برهمین مبنا ترکیب و زمان بندی اکران فیلمها در سینماهای مردمی هم تا زمان پیش فروش بلیت ها معین نخواهد بود.
مخاطبان علاقمند به تماشای فیلمها برپایه بسته های اعلامی مبادرت به تهیه بلیت خواهند کرد اما به احتمال زیاد از ترتیب تماشای فیلمها تا روز آغاز رسمی جشنواره بی خبر خواهند بود.
ملاک چینش فیلمها در جدول اکران؛ زمان تحویل نسخه نهایی
از آنجاییکه فرایند تولید برخی فیلمهای متقاضی حضور در جشنواره طولانی تر از موعد قرار است و احتمال تأخیر در رسیدن برخی آثار به جشنواره به علت طولانی شدن فرایند فنی وجود دارد، بنابراین هم جدول در رابطه با سالن اصحاب رسانه و هم جدول در ارتباط با اکران های مردمی همزمان با آغاز رسمی جشنواره نهایی خواهد شد و ملاک چینش آثار هم برمبنای زمان رسیدن نسخه های نهایی فیلمها به دبیرخانه خواهد بود.
در این زمینه قرار بر اینست که بخشی از سینماهای مستقر در مرکز شهر به جای میزبانی از مخاطبان مردمی به صنوف سینمایی اختصاص یابد و میزبانی از مخاطبان مردمی جشنواره، بیشتر در پردیس های سینمایی متمرکز خواهد بود.
حالا باید دید هیأت انتخاب جشنواره سال جاری که هنوز اسامی شان به صورت رسمی اعلام نشده و در سکوت کامل خبری مشغول ارزیابی فیلمهای متقاضی حضور در جشنواره هستند، چه ویترینی را برای این رویداد تدارک خواهند دید و استقبال مخاطبان از این دوره از جشنواره با عنایت به نامشخص بودن جدول اکران های مردمی تا روز برگزاری، به چه میزان خواهد بود؟


منبع:

1401/10/27
10:28:06
5.0 / 5
414
تگهای خبر: تولید , جشنواره , دبیرخانه , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز