دبیر شورای فرهنگ عمومی مطرح كرد :

چهار راه ولیعصر و هفت تیر لباس مردم را تعیین می کنند

چهار راه ولیعصر و هفت تیر لباس مردم را تعیین می کنند

مجله سرگرمی: سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن حضور در نمایشگاه «ایران ویژند» از اهداف و ظرفیت های برگزای این نمایشگاه برای تقویت صنعت و فرهنگِ پوشاکِ ایرانی - اسلامی گفت.


به گزارش ایسنا، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور خود در نمایشگاه بین المللی تهران در بخش غیررقابتی مد و لباسِ «ایران ویژند» از اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: «ایران ویژند» زنجیره تامین مد لباس ایرانی اسلامی است به اضافه اتصال بین تولیدکنندگان و طراحان و توزیع کنندگان تهران و گنجینه هزار رنگ استانهای ایران. این دو هدف اصلی را دارد در عین حال، هدایت گری تولیدکنندگان و حتی انجمن های مد و لباس استانی، به سمت موضوعاتِ روز، صادرات، مدیریت بازار و نفوذ در تجارت بازار انجام می شود.
او افزود: شناسایی ظرفیت این صد شرکت کننده، رابط بین شرکت کنندگان و توافق با کارخانه های نساجی و صادرکنندگان بزرگ است. در حقیقت «ایران ویژند» بستری ست که می خواهد آثار و ماموریت های جشنواره مد و لباس فجر را به بازار، مردم و جامعه برساند.
سیدمجید امامی اظهار داشت: اگر طراحان و تولیدکنندگان نوآور مد و لباس ایرانی - اسلامی، فاکتورهای فرهنگی را رعایت نمایند اما نتواند به بازار برسد، ما تنها ویترین داریم؛درصورتی که چیزی که لباس مردم را تعیین می کند، چهارراه ولیعصر و میدان هفتم تیر است. از این جا بود که مانتوی جلو باز در ایران رسمی و شایع شد. مواجهه با این امر نامطلوب به لحاظ فرهنگی ممکن نیست مگر اینکه تولیدکنندگانِ ایرانی - اسلامی بتوانند به بازار برگردند و بتوانند با حمایت های ویژه و همین طور با نوآوری و اتصال به یکدیگر، سهم بازارشان را بالا برند. اگر بتوانیم فروش را افزایش دهیم و هزینه تولید را کم نماییم، دیگر نیاز نیست نگران فروشگاه و یا نگران نمایشگاه های رایگان و یا مالیات باشیم. تولیدکننده معتقد می باشد مالیات حداقلی هزینه اش است.
همین طور امامی به مهم ترین هدف کارگروه اشاره نمود و اظهار داشت: البته ما وظیفه داریم حجاب را به عنوان کالای فرهنگی مطرح نماییم و وزارت ارشاد موافق این مساله است و تمام تلاش مان را می کنیم؛ لکن مهم ترین کار این است که بصورت زیرساختی، طرح های ایرانی - اسلامی را نفوذپذیر و مقتدرانه وارد بازار نماییم و این هدف کارگروه است.
همین طور از نمایشگاه ایران ویژند، چندی از مقامات دولتی شامل محمد مهدی برادران(معاون صنایع عمومی وزارت صمت)، علی بهادری جهرمی(سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت و دبیر هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران)، اسماعیل شفاعی(مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور)، و نیز عاطفه خادمی(مشاور اجتماعی و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، بازدید کردند.
این نمایشگاه عمومی، تا ۵ مردادماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللیِ تهران برپاست.




منبع:

1401/05/07
11:19:48
5.0 / 5
231
تگهای خبر: بازار , تولید , جشنواره , دبیرخانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز