توسط گروه تئاتر آئین مردم؛

آغاز اجراهای تئاتر خیابانی راهیان نور در خوزستان

آغاز اجراهای تئاتر خیابانی راهیان نور در خوزستان

مجله سرگرمی: اجرای تئاترهای خیابانی در جمع کاروان های راهیان نور از طرف گروه تئاتر آئین مردم در مناطق و یادمان های عملیاتی دفاع مقدس استان خوزستان شروع شد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» نخستین گروه نمایشی است که در سالهای ابتدایی شروع اعزام کاروانهای راهیان نور، اجراهای تئاتر خیابانی و محیطی را در یادمان های دفاع مقدس خوزستان در کارنامه خود دارد.
امسال نیز از ۲۲ اسفند همزمان با گرامیداشت روز شهدا با اجرای ۴ نمایش خیابانی و محیطی در یادمان های دفاع مقدس خوزستان همچون «گلزار شهدای هویزه»، «یادمان شهدای نهر خین»، «موزه جنگ خرمشهر» و «یادمان شهدای شلمچه» میزبان زوار مناطق عملیاتی و کاروان های راهیان نور هستند.
در این اجراها که ۲۲ اسفند از گلزار شهدای هویزه شروع شده است، نمایش های خیابانی و محیطی «پناهنده» و «قهرمان شما کیه؟»، پرفورمنس «سرداران بی نشان» و «سرباز وطن» با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه گشتند.

«مصطفی بوعذار» مدیر گروه تئاتر «آئین مردم» به خبرنگار مهر اظهار داشت: جریان عظیم و مردمی راهیان نور در خوزستان فرصتی کم نظیر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای شاخص استان است و قسمتی از هنرمندان این گروه عضو پرافتخارخانواده های شهدا و ایثارگران هستند که در این دوره از اجراهای راهیان نور حضوری فعال دارند.
این کارگردان تئاتر خوزستانی اضافه کرد: با وجود مکاتبات گوناگون برای برگزاری «همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور» اما حمایتی برای اجرای این رویداد در خوزستان از طرف مدعیان فرهنگ و هنر انقلابی صورت نگرفت و گویا اولویت آنها فقط استوری کردن عکس شهدا است.
وی اظهار داشت: با این وجود هنرمندان گروه تئاتر «آئین مردم» برمبنای اعتقاد و بضاعت موجود و همین طور تولیدات انجام شده گروه، چهار نمایش را برای اجرا در ۴ یادمان دفاع مقدس خوزستان طراحی و برنامه ریزی کرده و اجراهای این گروه تئاتر تا اختتام اسفند ماه امسال در یادمان های دفاع مقدس خوزستان ادامه دارد.

1400/12/24
13:40:53
5.0 / 5
419
تگهای خبر: اجرا , تئاتر , تولید , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز