دبیركل كمیسیون ملی یونسكو ـ ایران خبر داد

حرکت کاروان نوروز از تهران تا سنندج

حرکت کاروان نوروز از تهران تا سنندج

به گزارش مجله سرگرمی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران از حرکت کاروان نوروز از تهران به سمت غرب کشور و آخر آن، با برگزاری نمایشگاه تصاویر نوروزی جشن تصویر سال در شهر سنندج اطلاع داد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران، حجت الله ایوبی که در مراسم پایانی نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر سخن می گفت، ضمن اشاره به برگزاری جشن نوروز سال جاری که از جانب کمیسیون یونسکو در ایران برگزار می شود، اظهار داشت: از روز دوشنبه (۲۳ اسفندماه) کاروان باشکوهی از اهالی نوروز داریم؛ از شمال و جنوب، شرق و غرب کشور و سفرای کشورهای عضو نوروز و پیک های نوروزی از سراسر کشور می آیند و اراضی عباس آباد می تواند وعده دیدار ما باشد که از آنجا سفر این کاروان به سمت همدان و کرمانشاه شروع می شود و در سنندج این سفر آخر می پذیرد.
او افزود: در سنندج برنامه باشکوهی داریم و نمایشگاهی از تصاویر جهان نوروز دوره گذشته‌ی جشن تصویر سال در این شهر برگزار می گردد.
سیف الله صمدیان، دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر هم خاطرنشان کرد: سال قبل به علت شرایط ناشی از کرونا، امکان برگزاری مراسم اهدای جوایز را نداشتیم، اما سال جاری برنامه ای که دکتر ایوبی به آن اشاره نمود دربرگیرنده ۱۵۰ تصویر شامل ۱۲۰ عکس، ۱۵ کاریکاتور و ۱۵ پوستر از بزرگان تا جوانان هنرمند و شایسته است.
او اضافه کرد: ما تصاویری از عکاسان ایرانی از تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، عراق، چین و... جمع آوری کردیم که نخستین ایستگاه نمایش آن سنندج است. در بخش افغانستان در ۴۲ سال گذشته، تصاویری از ورود روس ها و خروج آمریکایی ها باکیفیت بالا و بسیار حرفه ای داریم که احیانا مقرر است در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شود.


در ادامه مراسم، دیپلم افتخار و جایزه نقدی منتخبان بخش "عکس نوروز" به محمدرضا بهارناز، مهدی بمانی، ساعد نیک ذات، امیرعلی جوادیان، هادی دهقانپور، اسحاق آقایی، بابک مهرافشار، مریم زمانپور، زنده یاد کامبیز درمبخش و ابراهیم حقیقی اهدا شد.
کمیسیون ملی یونسکو هم لوح تقدیر ویژه ای را به محمدرضا بهارناز به خاطر عکاسی نوروز در شش کشور اهدا کرد.




منبع:

1400/12/22
19:58:17
5.0 / 5
477
تگهای خبر: پوستر , جشنواره , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز