برگزاری نشست های مد و لباس پیش از شروع جشنواره

برگزاری نشست های مد و لباس پیش از شروع جشنواره

مجله سرگرمی: نشست های علمی تخصصی جشنواره مد و لباس فجر، پیش از برگزاری هفتمین دوره از جشنواره و در بهمن ماه برگزار می گردد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، ۱۲ نشست تخصصی در بهمن ماه و پیش از آغاز هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر برپا می گردد.
قرار است این سلسله نشست ها با حضور اساتید برجسته هنر صنعت مد و لباس و بیشتر با رویكرد موضوعی لباس اقوام، كارآفرینی در عرصه پوشاك و طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی برگزار گردد.
حضور در این نشست ها برای كلیه طراحان، تولیدكنندگان، اساتید دانشگاه، صاحبان برند و علاقه مندان به عرصه مد و لباس مجانی است. زمان و مكان برگزاری سلسله نشست های تخصصی هفتمین جشنواره مد و لباس فجر متعاقباً اعلام می گردد.
سال گذشته هم نشست های نقد و بررسی درباره صنعت پوشاك، معرفی ظرفیت های فرهنگی و بومی هنر ایرانی و كاربرد آن در طراحی لباس، معرفی چرخه های صنعتی و فناوری جدید دوخت لباس، بازاریابی و كارآفرینی در پوشاك، پژوهش در پوشاك، شناخت و كاربرد رنگ در طراحی لباس، بهداشت و پوشاك، شناخت و كاربرد پارچه در طراحی لباس، زیبایی شناسی پوشاك از نظر علمی، بررسی قابلیت ها و صدمه های صنایع وابسته به حوزه پوشاك و منسوجات، استراتژی طراحان در فضای كسب و كار و صنعت و روش تحقیق در پوشاك برگزار گردید.
همكاری دبیرخانه های غیر متمركز با دبیرخانه مركزی در جشنواره مد و لباس فجر
همچنین دبیرخانه های غیر متمركز در بخش ثبت نام با دبیرخانه مركزی در هفتمین جشنواره مد ولباس فجر همكاری می كنند. این همكاری به منظور هم افزایی مؤسسات فعال مد و لباس كشور و مشارك بیشتر نهادهای غیر دولتی و فعالان مد و لباس در تحویل آثار با دبیرخانه مركزی هفتمین جشنواره بین المللی مد ولباس فجرصورت گرفته است.
در همین راستا، سایر مؤسسات فرهنگی و هنری كشور می توانند ضمن اعلام آمادگی بعنوان دبیرخانه نیمه متمركز با دبیرخانه مركزی همكاری می كنند. سال قبل هم ۱۰ موسسه بصورت غیر متمركز در امر ثبت نام جشنواره مد و لباس فجر همكاری داشتند.
زمینه سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش های تخصصی و میان رشته ای به عرصه مد و لباس و فراهم كردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاك در جهان، مدسازی، بكارگیری و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های هویت ـ اسلامی، ایرانی در عرصه مد و لباس و سبك زندگی و كاربردی­كردن آثار برگزیده و هدایت بازار پوشاك به سمت تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی با تولید اشتغال پایدار، ارج نهادن به چهره های ماندگار هنر، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندركاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاك داخلی همچون اهداف هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر است.
هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور از ۶ تا ۱۳ اسفندماه ۹۶ همزمان در تهران و چندین استان كشور برگزار می گردد.




1396/11/03
13:53:41
5.0 / 5
5238
تگهای خبر: جشنواره , دبیرخانه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز