از شبكه مستند ببینید؛

روایت اول از هواپیمای اوکراینی که از سیما پخش گردید

روایت اول از هواپیمای اوکراینی که از سیما پخش گردید

به گزارش مجله سرگرمی مستند روایت اول با نگاهی صدمه شناسانه به حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی در سال ۹۸ پرداخت و مقرر است امشب بار دیگر روی آنتن برود.




به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، شب گذشته جمعه ۱۷ دیماه مستندی با نام «روایت اول» از شبکه مستند سیما پخش گردید که با مرور اخبار حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی در سال ۹۸ به گفتگو با روزنامه نگاران و کارشناسان رسانه درباره پوشش رسانه ای این واقعه پرداخت.
این مستند با سخنان سردار حاجی زاده و سخنان وی در نشست رسانه ای و توضیح درباره آنچه نسبت به واقعه هواپیمای اوکراینی رخ داده بود آغاز شد.
در طول این مستند هم گفتگوهایی با روزنامه نگاران درگیر با فرایند اطلاع رسانی این رویداد پخش شد؛ عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه همشهری و تحلیلگر سیاسی، سیدعلی میرفتاح سردبیر اسبق روزنامه اعتماد، مسعود فروغی سردبیر روزنامه فرهیختگان و آرش خوشخو سردبیر و مدیرمسئول روزنامه هفت بامداد چهره هایی بودند که در این مستند با آنها گفتگو شد و درباره عملکرد رسانه های خود و فضای رسانه ای جامعه در زمان وقوع این حادثه تلخ سخن گفتند.
بخشی از این مستند بر اهمیت پرداخت به اصل حادثه و در جریان قرار گرفتن رسانه ها برای اثر حداکثری تاکید داشت و بخشی هم با مصداق آوردن از اقدامات اخیر تلویزیون در بحران بنزینی و حوادث اصفهان نشان داد که چطور رسانه می تواند از التهاب و بحران موجود در جامعه نسبت به یک اتفاق جلوگیری نماید.
پخش این مستند در تلویزیون در نوع خود اتفاقی درخور و البته لازم بود. آن هم در حالیکه تلویزیون پیش از این بارها نسبت به بحران های کلان کشور در انفعال به سر برده و تلاش کرده آنرا نادیده بگیرد و حالا با یک نگاه صدمه شناسانه تلاش در بازخوانی یک زخم کهنه اما فراموش نشدنی داشته است.
حسن علیزاده فرد تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند را برعهده داشت که این نخستین ساخته اوست. همینطور مهدی پورصفا محقق و نویسنده متن این مستند بوده است که شب گذشته روی آنتن رفت و امشب شنبه ۱۸ دیماه ساعت ۲۰: ۳۰ از شبکه مستند بازپخش داشته باشد.

1400/10/18
20:21:29
5.0 / 5
557
تگهای خبر: تلویزیون , رسانه , كارگردان , مستند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز